Konfor odaklı ürünlere talep de büyüyor

Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu

Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Siz bu değişimleri nasıl gözlemliyorsunuz?

Tüketiciler ürün seçerken ve satın alırken nelere dikkat ediyorlar? Vestel yıllardır tüketicisini değişik kanallar aracılığıyla yakından izleyen, onların değişen talep ve ihtiyaçlarına göre ürün ve teknolojilerimizi geliştiren bir şirket. Son dönemde özellikle klasik perakendeyi dijitalle birleştiren omnichannel yapılanma, dijitalleşme ve müşteri yaşam değerini artırma projelerine odaklandık. Son yıllarda tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında önemli değişiklikler görüyoruz. Premium ürünlere yönelim artarken, ekonomik koşullardan dolayı uygun fiyatlı seçeneklere de ilgi büyüyor. Orta segment ürünler ise tercih sıklığında geriliyor. Kullanıcılar, ürünlerini yenilerken daha dikkatli karar veriyor; arıza durumunda değiştirme oranı, model yükseltmeye göre daha yüksek. Evde geçirilen zamanın artmasıyla, konfor odaklı ürünlere talep de büyüyor. Dijitalleşme ise satın alma davranışını şekillendiriyor. Vestel Ekspres mağazalarımızda satışların yüzde 85’i dijital ekranlar üzerinden yapılırken, fiziksel mağazalarımız online teslimat hizmetiyle bütünleşik bir deneyim sunuyor. En önemli satın alma kriterleri dayanıklılık (yüzde 64) ve kaliteye uygun fiyat (yüzde 57). Ayrıca, tüketiciler markalardan yalnızca işlevsellik değil, hayatlarını kolaylaştıracak ve keyif Tüketici davranışları son dönemde farklı sebeplere bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. katacak ürünler bekliyor.

Z kuşağının satın alma davranışları nelere göre şekilleniyor? Teknoloji, fiyat, fonksiyon, kullanım kolaylığı, sağlık gibi özelliklerinden hangilerini daha ön plana alıyorlar? Bunun nedenleri nedir?

Z Kuşağı teknolojiye yatkınlığı ve estetik tercihlerindeki hassasiyetiyle dikkat çekiyor. Gençler, tasarım ve fiyat dengesine önem veriyor, ödedikleri paranın karşılığını alma beklentileri de yüksek (%66). Güvenilirlik ve sürdürülebilirlik de seçimlerini etkileyen ana unsurlar arasında. Z Kuşağı, ürün seçiminde çevresel etkileri gözetiyor, markaların sürdürülebilirlik taahhütlerini izliyor. Karar verirken yakın çevre tavsiyelerine (yüzde 42) önem veriyor; online fiyat karşılaştırmaları (yüzde 25) ve forum incelemeleri (yüzde 21) ise sıkça kullandıkları yöntemler arasında. Vestel’de saydığımız tüm bu değişkenleri göz önüne alarak, tüketicilerin değişen beklentilerine uygun ürünler geliştiriyor, bu ürünleri farklı kanallarda hızlı, entegre bir alışveriş deneyimiyle sunuyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*