Seminer
süresince tüm eğitmen meslektaşlarım gibi katılımcıların algılama, kavrama ve
yorumlama düzeylerini ölçerek ilerlerim. Bazı grupların performansı inanılmaz
düzeyde yüksek iken bazıları ortalarda seyreder. Maalesef bazı gruplarda
ilerlemekte zorlanırım. Benim de motivasyonumu düşüren bu eğitimlerimde ite
kaka gideriz. Sonuç olarak seminerde aktarılanların zihinlere alınmasında
bireysel düzeylerin önemli bir rolü olduğu kesin. Lezzetli bir yemek için
kaliteli malzemenin kullanılması gerektiği gibi.
Her grubun %20’sinin eğitimden azami şekilde yararlandığından ve aldıklarının
büyük bir oranda denemeye istekli olduğu kesin. Eğer şirket satış takımına önem
veriyor ve başarıyı iyi bir sistemle ödüllendiriyorsa bu oranın yükseleceği
apaçık.
Özgüven motivasyon
Sınıf eğitimleri, eğitmen ne kadar başarısız hatta sıkıcı olsa da eğer ülkenin
farklı bölgelerinden birbirini görme fırsatı az olan ekip üyelerini bir araya
getiriyorsa, özgüven ve motivasyonu arttıracaktır. Artan motivasyon ve özgüven
kesinlikle satış performansına olumlu yansır.
Takım ruhu
Eğitim süresince takım ruhunu güçlendirici hiçbir aktivite olmasa bile
katılımcılar “U” masanın çevresinde omuz omuza oturup birbirlerinin
gücünü hissederler. Yalnız olmadıklarını fark ederler. Takım ruhunun artışı
satış performansını olumlu etkiler.
Şirkete bağlılık
Eğitim organizasyonu şirketin toplantı salonu yerine bu konuda profesyonel
donanım ve organizasyona sahip bir yerde yapılıyorsa ekip bireyleri eğitime ve
kendilerine verilen değeri hisseder ve şirketlerine bağlılık duyguları artar.
Bu duygu müşterileri karşısında verdikleri mücadelede onlara güç verir.
İletişim
İletişim gelişir. Zira iş yoğunluklarından birbiriyle iletişim fırsatı
bulamayan takım bireyleri eğitim süresince birlikte çay/kahve/yemek,
ortamlarında bu fırsatı yakalarlar.
Bütün bunlardan şu sonuç çıkıyor: Alınan satış eğitimlerinin en kötüsünün bile
yapılan para, zaman ve emek yatırımın karşılığında kazandırdıkları var. Eğer
eğitmen deneyimli, sunumunda etkin ve içeriği güncel ve pratiğe uygulanabilir
yapıdaysa bu oran kesinlikle şirketin genel satış performansına yansıyacaktır.
İlk yorum yapan olun