2025 yılına baktığımızda, sektörün dönüşüm trendlerini daha da hızlandıracağını öngörüyoruz

Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer

2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?

2024 yılı hem markamız hem de şirketimiz için zorlukların ve başarıların bir arada yaşandığı, tarihimizde iz bırakan bir yıl oldu. Özellikle, ekibimizin ve iş ortaklarımızın özverili çalışmaları sayesinde müşterilerimize üstün hizmet sunmaya devam ettik. Şirket olarak “Dünyaya Saygılı, Dünyada Saygın” vizyonu ışığında çalışırken sürdürülebilirlik ve toplum için değer yaratmayı önceliklendiriyoruz. Geçtiğimiz yılda şirketimiz ve Whirlpool’un Avrupa’daki iştiraklerini birleştirdiğimiz Beko Europe şirketinin kurulmasıyla Avrupa’da 1, dünyada 2 numaralı beyaz eşya şirketi olduk. İyiliği Aşkla Tasarladığımız Arçelik markamızla ise Türkiye’nin lider ev teknolojileri şirketi olarak pazar liderliğimizi devam ettirdik. Bu yıl bir kez daha Lovemark seçilerek beyaz eşya kategorisindeki aşk markası öncülüğümüzü 16’ncı kez kanıtladık. Dijital dönüşüm ve sürdürülebilirlik alanlarındaki yatırımlarımız da meyvesini verdi. Geleceğe yaptığımız bu yatırımlar, markamızın sektördeki konumunu güçlendirdiği gibi, müşterilerimize de daha yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler sunmamıza olanak sağladı. Stratejik hedeflerimiz doğrultusunda, iş süreçlerimizi iyileştirerek hem operasyonel mükemmeliyet hem de müşteri memnuniyetinde güçlü bir performans sergiledik. Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanlarına yaptığımız yatırımlar, iş süreçlerimizi modernleştirirken çevre üzerindeki etkilerimizi azaltmada da önemli bir ilerleme kaydetmemizi sağladı. Özellikle ürün ve hizmet yelpazemizi genişletmek için yürüttüğümüz projelerden olumlu sonuçlar aldık. Yenilenebilir enerji alanında yürüttüğümüz projeler arasında İstanbul Beylikdüzü’nde açtığımız ilk yapay zekâ destekli güneş paneli üretim tesisi yer alıyor. Üretim tesisinin ardından enerji depolama sistemleri, inverter, solar kesintisiz güç kaynağı, elektrikli araç şarj istasyonu ve ısı pompasını da sürdürülebilir çözümlerimize ekledik. Müşteri geri bildirimlerini iş süreçlerimize entegre ederek, onlara daha iyi çözümler sunmaya devam ediyoruz. Ayrıca, markamızın pazardaki konumunu güçlendirmek adına hem geleneksel hem dijital kanallarda kapsamlı pazarlama kampanyaları düzenledik. Bu kampanyalar, müşteri bağlılığını artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak açısından büyük katkı sağladı.

Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2025 yılında sektörü neler bekliyor?

2024 yılı, sektörümüz için değişim ve dönüşümün öne çıktığı bir yıl oldu. Tüketici beklentilerindeki değişim, teknolojik yeniliklerle birleşerek rekabeti daha da yoğunlaştırdı ve teknolojik yeniliklerin sektöre entegrasyonunu hızlandırdı. Bu yıl, dijitalleşmenin sadece bir tercih değil, sektör genelinde bir gereklilik haline geldiğini net bir şekilde gördük. Özellikle yapay zekâ ve büyük veri analitiği gibi teknolojiler, sektördeki oyuncular için oyunun kurallarını değiştirdi. 2025 yılına baktığımızda, sektörün bu dönüşüm trendlerini daha da hızlandıracağını öngörüyoruz. Yapay zekâ, nesnelerin interneti (IoT) ve büyük veri analitiği gibi teknolojilerin sektörümüzü daha yoğun bir şekilde dönüştürecek. Ayrıca, müşteri deneyimini iyileştirmek ve kişiselleştirilmiş hizmet sunabilmek adına şirketlerin daha fazla veri odaklı çalışacağını tahmin ediyoruz. Ayrıca, tedarik zinciri süreçlerinde yenilikçi yaklaşımlar, maliyetlerin kontrol altına alınmasında kritik bir rol oynayacak.

2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?

2025 yılına, güçlü bir vizyon ve büyük hedeflerle adım atıyoruz. Ana amacımız, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak. Yapay zekâ tabanlı çözümler ve veri analitiği araçlarını iş süreçlerimize entegre ederek, müşterilerimize daha kişiselleştirilmiş ve yenilikçi bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Dijital kanallarımızdaki etkimizi artırmak için ise yenilikçi pazarlama stratejileri geliştirecek ve özellikle yapay zekâ ile otomasyon teknolojilerini iş süreçlerimizde verimliliği artıracak şekilde kullanacağız. Yenilenebilir enerji alanındaki artan ilginin ve önemin farkındalığıyla, güneş enerjisine yönelik mevcut yatırımlarımızı stratejik iş birlikleriyle güçlendirerek sektörde öncü konumumuzu daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz. 2025’ten beklentimiz, bu hedeflere ulaşarak sadece sektöre değil, içinde bulunduğumuz topluma da değer katmak. Hem iç piyasalarda hem de uluslararası pazarlarda etkinliğimizi artırarak, teknoloji ve sürdürülebilirlik odaklı yaklaşımımızı daha geniş bir kitleye ulaştırmayı amaçlıyoruz. Yeni yılda, stratejik ortaklıklar ve yeni fırsatlarla daha güçlü bir büyüme elde etmeyi hedefliyoruz. Çalışanlarımızın ve iş ortaklarımızın desteğiyle, 2025’i daha büyük başarılarla taçlandırmayı amaçlıyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*