2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?
2024 yılı, BSH olarak yenilikçi ve sürdürülebilir çözümlerle hem yerel hem de global pazarda güçlü bir performans sergilediğimiz bir yıl oldu. Öncelikli odak alanlarımızdan biri, enerji verimliliği yüksek, kullanıcı dostu ve akıllı ev teknolojilerine yönelik ürünler geliştirmekti. Bu doğrultuda, birden fazla yeni ürün serisi lansmanı gerçekleştirdik ve özellikle akıllı mutfak cihazlarında dikkat çeken ürünler ortaya çıkardık. Günlük yaşamı kolaylaştırmayı odağına alan, çizilmeye dayanıklı ocaklar bu ürünlerden biri. Tüketiciler Home Connect uygulaması ile istedikleri zaman ocağın kullanımı için rehberlik alabiliyor. Akıllı yemek tanıma özelliğine sahip fırınlar ise yapay zeka ve yerleşik kamera sayesinde 80 yemek çeşidine en uygun pişirme yönetimini bulabiliyor. Bulaşık makinelerinde ise tüketicilerin kullanım alışkanlıkları ve beklentilerini öğrenip uyum gösteren teknolojiler kullanılıyor. Bu teknolojiler aynı zamanda tasarruf imkanı da sağlıyor. Müşteri ihtiyaçlarına odaklanan yenilikçi ürünlerimizle sürdürülebilirliği ve enerji verimliliğini her kategoride önceliklendirmeye devam ediyoruz. Bu yaklaşımımız, son yıllarda hızla büyüyen enerji verimli cihazlar pazarında da kendini gösteriyor. Biz de tüketici talep ve ihtiyaçlarını gözeten bakış açımız ve çevre odaklı stratejimizle Türkiye pazarındaki liderliğimizi ve fark yaratan ürün portföyümüzü daha da ileri taşımayı hedefliyoruz. Sürdürülebilirlik alanında da önemli adımlar attık. BSH Türkiye Çerkezköy Kampüsü’nde yaklaşık bir yıldır yemekhanenin biyobozunur atıklarından, verimli kompost toprağı, diğer adıyla “Siyah Altın” elde ediyoruz. Günlük 9000 kişilik kapasiteli yemekhanemizden toplanan 7 ton gıda atığı kompost makinesinde fiziksel ve biyolojik süreçlerden geçerek 3 ton komposta dönüştürdük ve 1,05 ton karbon emisyonu önledik. Dijital dönüşüm ve Endüstri 4.0 yatırımlarımız, üretim süreçlerimizi daha verimli ve esnek hale getirdi, bu da pazardaki gücümüzü artırdı. Bu yıl hayata geçirdiğimiz Future Lab ise geleceğin teknolojilerini üretme konusunda hem BSH’ye hem sektörümüze çok değerli çıktılar sağlayacak. BSH Türkiye dijital dönüşüm ekibi önderliğinde kurulan laboratuvarımız ile bugünün ve geleceğin teknolojilerini etkin ve verimli bir şekilde kullanırken çalışanlarımıza yeni yetkinlikler sağlayacak ve kendi dijital dönüşüm çözümlerimizi üreteceğiz.
Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2025 yılında sektörü neler bekliyor?
2024 yılında küresel ekonomik dalgalanmalar, hammadde maliyetlerindeki artış ve lojistik zincirindeki zorluklar sektörü etkiledi. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) verileri, 2024 yılında sektörümüzü dış pazarlardaki dalgalanmalardan iç pazar canlılığının koruduğuna işaret ediyor. Sektör olarak küresel rekabetçiliğimizi koruyacak ve büyüme ivmemizi sürdürecek önlemlerin alınması büyük önem taşıyor. 2025 yılının beyaz eşya sektörünün hem önemli fırsatlar hem de zorluklar barındırdığını görüyoruz. Artan tüketici talebi, genişleyen orta sınıf ve kentleşmenin etkisiyle sektörde büyüme için güçlü bir zemin oluşturuyor. Daha küçük ve modern yaşam alanlarına uygun, yenilikçi beyaz eşya ürünlerine olan talep hızla artıyor. Bunun yanı sıra enerji tasarrufu sağlayan ürünlere olan ilgi hem tüketiciler hem de hükümetlerin teşvikleriyle birlikte daha da güçleniyor. Bölgesel enerji standartları, bizi daha yüksek verimlilikte ve çevre dostu ürünler geliştirmeye yönlendiriyor.
2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?
BSH Türkiye olarak bugüne dek olduğu gibi 2025 yılında da üretimde ve ihracatta yüksek katma değer üretmeye, yenilikçi ürünlerimiz ve güçlü markalarımızla sektörün önde gelen oyuncularından biri olmayı sürdüreceğiz. Önümüzdeki süreçte de güçlü üretim kapasitemiz ve inovasyona dayalı iş modellerimizle, Türkiye’nin ihracat potansiyelini destekleyerek dünya çapındaki rekabet gücümüzü artırmaya devam edeceğiz. BSH Türkiye olarak, yalnızca ekonomik değil, sosyal alanda da büyük bir etki yaratmak için çalışacağız. Büyüme stratejimiz doğrultusunda yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürüyoruz. Bu planlara ek olarak tüketiciye varan ürünlerin hem enerji kaynak verimli hem de malzeme verimli olması için gerek ‘yapay zeka’ gerek ‘lojistik’ alanlarında yatırımlarımız bulunuyor. Ar-Ge alanında da Türkiye’yi yeni nesil teknolojilerin üretim merkezi haline getirme hedefimize doğru ilerliyoruz. Enerji verimliliği, çevresel sürdürülebilirlik, yapay zeka ve kullanıcı odaklı teknolojiler alanında geliştirdiğimiz yenilikçi ürünlerimizle öncülüğümüzü koruyacağız.
İlk yorum yapan olun