2024 yılı genel olarak markanız ve şirketiniz özelinde nasıl geçti?
2024, Vestel için oldukça yoğun ve yeni açılımlarla dolu bir yıl oldu. Hem yurt içinde hem de global pazarlarda stratejik hedeflerimizi gerçekleştirmek adına önemli adımlar attık. Özellikle Avrupa pazarında, nispeten daha dengeli bir büyüme trendi yakaladık. Avrupa’daki ilk fiziksel mağazamızı Almanya’nın başkenti Berlin’de açtık. Fiziksel mağazamızla Alman kullanıcılarımıza pürüzsüz bir alışveriş deneyimi sunarken, Avrupa’daki ilk online mağazamızı da (www.vestel.com/de) Eylül ayında faaliyete geçirdik. Türkiye’de ise ekonomik dalgalanmalara rağmen tüketici ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik yenilikçi çözümler geliştirdik. Yeni pazarlara açılma ve mevcut pazarlarda derinleşme stratejilerimizi başarıyla uygularken, markamızın bilinirliğini ve itibarını artıracak projelere imza attık. 2024’te Vestel ürünlerinin farklı coğrafyalarda daha geniş bir müşteri kitlesiyle buluşması bizi hem gururlandırdı hem de gelecek için motive etti.
Sektör özelinde 2024 yılını değerlendirebilir misiniz? 2025 yılında sektörü neler bekliyor?
2024, küresel çapta ekonomik belirsizliklerin sektörü zorladığı ancak fırsatların da öne çıktığı bir yıl oldu. Avrupa ve Amerika’da enflasyonun etkisiyle tüketim alışkanlıklarında değişimler yaşandı. Ancak teknolojik ürünlere olan talep, yenilikçi çözümlerle desteklendiğinde büyüme potansiyelini korudu. Türkiye’de tüketim dinamiklerinde yaz aylarından itibaren bir yavaşlama görülse de sektörde istikrar sağlayacak yeni programlar devreye alındı. 2025’e bakacak olursak, sektörde daha yatay bir büyüme trendi öngörüyoruz. Özellikle dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve mobilite gibi alanlarda yenilikçi yatırımlar yapan şirketler rekabette öne çıkacak. Vestel olarak 2024’te gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla bu trendlere öncülük ettik ve müşterilerimize en iyi deneyimi sunmak için çalıştık.
2025 yılı için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Yeni yıldan beklentileriniz nelerdir?
2025’te Vestel olarak odağımız yine hem yerel hem de uluslararası pazarlarda sürdürülebilir büyüme olacak. Yeni iş alanlarına yatırım yaparken, yeni coğrafyalara açılmayı, Vestel ve Vestel’e ait lisanslı markalarla büyümeyi hedefliyoruz. Vestel’in ODM (Original Design Manufacturer) tarafındaki güçlü konumunu kullanarak, ihracatımızda Vestel’e ait markaların payını yüzde 50’ye taşımayı planlıyoruz. Büyüme stratejimizi lisanslı markalarıyla yeni coğrafyalara açılma ve mevcut pazarlardaki etkinliğimizi artırma olarak belirledik. Özellikle Kuzey Amerika, Afrika, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi hızlı büyüyen pazarlar, bizim de hedeflediğimiz pazarlar arasında yer alıyor. Stratejik önem taşıyan bu bölgelerdeki varlığımızı güçlendirmek için yeni iş birlikleri ve projeler planlıyoruz. Bunun yanı sıra, mobilite alanındaki yatırımlarımızı genişleterek elektrikli araç çözümleri ve enerji depolama sistemlerinde sektör liderlerinden biri olmayı hedefliyoruz. 2025’te müşterilerimize daha fazla değer katacak yenilikçi ürünler ve hizmetler sunarak rekabette fark yaratacağız. Yeni yıldan beklentimiz, teknolojik ilerlemeler ve müşteri odaklı yaklaşımlarımız sayesinde daha geniş kitlelere ulaşarak Vestel’in global marka değerini bir adım daha ileri taşımak. Bu doğrultuda, verimlilik artışı ve ciro büyümesini kaldıraç olarak kullanarak önümüzdeki üç yıl içinde şirket değerimizi iki katına çıkarmayı hedefliyoruz.
İlk yorum yapan olun