Dünya ve Türkiye Teknoloji Pazarı (2023-2024)

Dünya Teknoloji Pazarı (2023-2024)

803,8 Milyar Dolar (%+1,4)

Toplam Satış ve Değeri (USD) ve Büyüme (%)

Pay                  Değişim

Telekom                                 %42                 %1,9

Büyük Beyaz Eşya                  %21                 %1,7

Bilgi Teknolojileri                  %14                 %-0,3

Tüketici Elektroniği               %11                 %0,7

Küçük Ev Aletleri                   %9                   %1,8

Ofis                                         %2                   %-2,2

Fotoğraf                                 %2                   %8,0

Türkiye Teknoloji Pazarı (2023-2024)

Ülkemizde Büyük Beyaz Eşya Pazarı toplam teknoloji ürünleri içerisinden %26 pay almaktadır ve dünyadaki orandan fazladır.Büyük Beyaz Eşya pazarı hem üklemizde hem de dünyada büyürken, ülkemizdeki büyüme dünyadaki büyümeden fazla olup, dolar bazında 2024 yılında 2023’e göre 14% büyümüştür.

26 Milyar Dolar (%+13,7)

Toplam Satış ve Değeri (USD) ve Büyüme (%)

Pay                  Değişim

Telekom                                 %34                 %12,8

Büyük Beyaz Eşya                  %26                 %14,2

Küçük Ev Aletleri                   %14                 %13,1

Tüketici Elektroniği               %9                   %5,4

Bilgi Teknolojileri                  %9                   %4,9

Ev Klimaları                            %6                   %56,9 

Ofis                                         %0                   %12

Fotoğraf                                 %0                   %38

GfK Tüketici Elektroniği Lideri Ozan Nuri Kaya

Dünya / Türkiye Büyük Beyaz Eşya Pazarı

                        Global Kategori Payları (Adet%)

                                    Ocak-Aralık 2023                   Ocak-Aralık 2024

Buzdolabı                   %28,8                                     %28,7

Çamaşır Makinesi      %30,2                                     %30,6 

Fırın                            %6,6                                       %6,5   

Bulasşık Makinesi      %4,7                                       %4,7

Ankastre Ocak           %7,9                                       %7,4

Davlumbaz                 %6,1                                       %6,0

Derin Dondurucu      %2,5                                       %2,4

Kurutma Makinesi     %2,9                                       %3,4

Mikrodalga Fırın        %10,2                                     %10,4

Global Kategori Büyümeleri (Adet%)

Beyaz Eşya Toplam                 %3,7

Buzdolabı                                %3,1

Çamaşır Makinesi                   %4,9

Fırın                                        %1,8

Bulaşık Makinesi                    %3,1

Ankastre Ocak                        %-2,9

Davlumbaz                             %2,2

Derin Dondurucu                    %1,0

Kurutma Makinesi                  %19,3

Mikrodalga Fırın                     %4,9

Türkiye Kategori Payları (Adet%)

                                    Ocak-Aralık 2023                   Ocak-Aralık 2024

Buzdolabı                   %18,2                                     %17,5

Çamaşır Makinesi      %19,6                                     %19,0 

Fırın                            %9,8                                       %9,3   

Bulasşık Makinesi      %14,9                                     %14,2

Ankastre Ocak           %9,8                                       %9,5

Davlumbaz                 %9,2                                       %9,1

Derin Dondurucu      %7,1                                       %7,1

Kurutma Makinesi     %7,1                                       %10,8

Mikrodalga Fırın        %4,2                                       %3,6

Türkiye Kategori Büyümeleri (Adet%)

Beyaz Eşya Toplam                 %8,1

Buzdolabı                                %3,5

Çamaşır Makinesi                   %4,9

Fırın                                        %2,1

Bulaşık Makinesi                    %3,1

Ankastre Ocak                        %4,9

Davlumbaz                             %6,9

Derin Dondurucu                    %7,4

Kurutma Makinesi                  %64,4

Mikrodalga Fırın                     %-8,6

Kurutma makineleri hem dünyada hem de Türkiye’de çok ciddi büyüme oranlarına ulaşarak, en fazla büyüyen Beyaz Eşya kategorisi olmuştur. 2024 yılında Türkiye’de küçülen tek Beyaz Eşya kategorisi Mikrodalga Fırınlar olmuştur.

Büyük Beyaz Eşya Sektör Sorumlusu Elvin Çokgüngör

Büyük Beyaz Eşya Büyüme % (Önceki Yıl)

                                               Adet Büyüme                         Ciro TRY Büyüme

Ocak-Aralık 2022                    %2,3                                        %109,9

Ocak-Aralık 2023                    %14,8                                      %98,4

Ocak-Aralık 2024                    %8,1                                        %56,8

BBE pazarı, 2023 yılındaki adetsel olarak 15% büyümenin ardından 2024 yılında da büyümeyi sürdürerek 8% büyümüştür. Cirosal olarak ise sürekli çift haneli büyümeye devam etmektedir. Sektörde özellikle yaz dönemi evlilik dönemi olduğu için yüksek satış adetleri gözlenir ancak son yıllarda Kasım ayı kampanyalar dönemi BBE pazarında da etkili olmaktadır.

 Aylık olarak incelendiğinde, Nisan- Temmuz 24 döneminde satışlar 2023 aynı aylara göre küçülme yaşanırken sonrasında Aralık ayına kadar sürekli büyüyüp Aralık ayında tekrar bir miktar küçülme göstermiştir.

Büyük Beyaz Büyümesinde Öne Çıkan Segmentler

Türkiye Segment Payları;

Ülkemizde, kategorilerin segmentleri incelendiğinde, segmentlerde sürekli yenilik ve gelişme yaşanmakta ve tüketici tercihlerinde önem kazanmaktadır. Genel olarak yüksek kapasiteli ya da üst segment ürünlere rağbet artmakta ve bu segmentteki ürünler kategoriden daha fazla büyümektedir.

Online Pazar

Büyük Beyaz Eşya

Online Büyüme % (Önceki Yıl)

Adet Büyüme                         Ciro TRY Büyüme

Ocak-Aralık 2022                    %3,6                                        %98,5

Ocak-Aralık 2023                    %15,6                                      %110,2

Ocak-Aralık 2024                    %15,2                                      %67,5

Büyük Beyaz Eşya

Oflline Büyüme % (Önceki Yıl)

Adet Büyüme                         Ciro TRY Büyüme

Ocak-Aralık 2022                    %2,1                                        %110,7

Ocak-Aralık 2023                    %14,7                                      %97,6

Ocak-Aralık 2024                    %7,3                                        %56,1

Online / Offline Payları Adet %

Online             Offline

Ocak 2024                              %11,5              %88,5

Şubat 2024                             %10,0              %90,0

Mart 2024                              %11,2              %88,8

Nisan 2024                             %10,0              %90,0

Mayıs 2024                             %10,9              %89,1 

Haziran 2024                          %8,7                %91,3

Temmuz 2024                        %10,1              %89,9

Ağustos 2024                         %9,0                %91,0

Eylül 2024                              %10,6              %89,4

Ekim 2024                              %12,0              %88,0

Kasım 2024                            %16,7              %83,3

Aralık 2024                             %11,4              %88,6

Online / Offline Kategori Payları Adet %

BBE sektörü, online satış ağırlığında diğer sektörlere göre daha geride olsa da, hızla önem kazanmaktadır. 2024 yılında online satışlardaki büyüme offline satışlara göre daha fazla olmuş ve online satışların payı %11’e ulaşmıştır.. Sene içerisinde de özellikle online kampanyaların yaşandığı Kasım ayında BBE sektöründe de online satışlar ciddi paylara ulaşmaktadır. Kategorilerde online oranlarında da pişirici ürünlerdeki online oranının genelde daha yüksek olduğunu, Kurutma makinelerinin ise bu konuda farklılaştığını ve %16 civarında yüksek bir online satış ağırlığı olduğunu vurgulamak isteriz.

GfK Ölçümleme Metodolojisi;

GfK, tüketici teknolojisi ürünleri pazarını temsili Perakende panelleri metodolijisi ile ölçümlemektedir. Bulgular GfK perakende paneli tarafından düzenli olarak yapılan araştırmalara dayanır.

Perakende paneli tüm dünya genelinde 425.000, Türkiye’de 10.000 civarında satış noktasından alınan datalardan modellenmek sureti ile oluşmaktadır. İndirim marketleri, bazı sektörlerde Kurumsal (B2B) satışlar ve Bölgesel ya da lokal marketler kapsam dışı olduğu için tüm pazar değil pazarın anlamı ve belli bir yüzdesi temsil edilebildiğiden Panelmarket olarak adlandırılmaktadır. Marketplace satışları da Panelmarket’e dahil edilmektedir.

Sektörlerin Pazar kapsamaları %70 ila %90 arasında gerçekleşmektedir. GfK Perakende Panel verilerine dayalı tahmini Pazar büyüklüklerdir.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*