
“Arzum olarak bu değişimlere ayak uydururken bizi yolda tutan en önemli motivasyonumuz günün çok önemli anlarını geçirdiğimiz evlerimizi kaliteli anları yaşayabildiğimiz eğlenceli bir sahneye dönüştürmek. Bunun içinde işlevsellik yanında tasarım ve estetik kaliteye önem veriyoruz. Tüketici tercihlerinde de tasarımın gittikçe önem kazandığını görüyoruz.”
Son dönemde Arzum özelinde yapılan yeni çalışmalar ve projelerden bahseder misiniz?
Arzum seneye 60. yılını kutlayacak köklü bir marka. Köklü geleceğimizden aldığımız güç geleceğe doğru projelerimizi kararlılıkla uygulama noktasında bize güven veriyor. Sektörde birçok ilklere imza atmış şirketimizin yenilikçi kimliğini tüketicilerimize daha çok göstereceğimiz bir strateji ile yolumuza devam ediyoruz. Bu konuyu dönüşüm ajandamızın odağına aldık ve dijitalleşme ile birlikte tüketicilerimiz ile aramızdaki bağı güçlendirerek markanın bu dinamik yönünü pazara daha çok aktaracağımıza eminiz. Lider olduğumuz kategorilerdeki güçlü pozisyonumuzu korurken, büyüme potansiyeli taşıyan yeni kategorilere yönelik ürün geliştirme yatırımlarımızı artırıyoruz. Tasarım ve yeni ürün geliştirmeye verdiğimiz önem ile kullanıcılarımızın hayatına anlam katan çözümler sunmayı hedefliyoruz. Pazara sunduğumuz ürünlerimizin arkasında da yaygın servis ağımız ile en güçlü şekilde durmaya çalışıyoruz.
Bu anlamda hayata geçirdiğimiz en stratejik projelerimizden biri, Tuzla Şekerpınar’da faaliyete geçen Arzum Operasyon Merkezi oldu. Yedek parça yönetiminin yanı sıra, teknik servis ve iade süreçlerini tek bir çatı altında birleştirdiğimiz bu yeni tesisle servis ve satış sonrası operasyonel süreçlerimize çeviklik kazandırdık.
Diğer yandan, kalite ve Ar-Ge laboratuvarımıza yaptığımız yatırım, sadece bugünün değil, geleceğin Arzum ürünlerini şekillendirme kararlılığımızın da bir göstergesi. Yeni teknolojiler, komponentler ve küresel rakip analizleri doğrultusunda daha stratejik ve yenilikçi adımlar atma noktasında adım adım ilerliyoruz. Yurt dışı bölgesel büyüme planlarımıza da hız kazandırdık. 2024 sonunda Dubai’de devreye aldığımız lojistik merkezimiz körfez ülkelerinde ve Arap yarımadasında büyüme için önemli bir sıçrama noktası oldu. Avrupa ve Balkan ülkelerine getirdiğimiz yeni odaklanma ile bu bölgelerde de daha güçlü bir ticaret ve servis altyapısına doğru ilerliyoruz. Arzum’u Türkiye’den aldığı güçle, özellikle Türk kahvesi mirasına global ölçekte sahip çıkan şirket kültürünü öncü alarak yenilikçi bir bölgesel markaya dönüştürmek önemli bir vizyonumuz.
Önümüzdeki dönem için öne çıkacak ürünler, ürün grupları ve teknolojileriniz neler olacak?
Elektrikli ev aletleri sektörü, sürekli evrilen teknolojiler ve birkaç senede bir pazara giren yenilikçi ürünler ile gelişen son derece dinamik bir iş alanı. Arzum gıda ve içecek hazırlama başta olmak üzere sektöre birçok konuda yenilikçi ürünler kazandırarak öncülük etmiş bir marka. Bu kimliği tüm ürün gruplarına ve rekabet ettiğimiz tüm pazarlara yayarak ilerlemek için yeni ürün yol haritalarımızı sürekli güncelliyoruz. Kendi içimizde yaptığımız çalışmalar ile de yeni ürün fikirlerinin ürün tasarım ve temin süreçlerimizden satış ekiplerimize aktarılmasını hızlandırıyoruz. Bugün, satışlarımızın %50’sini tasarım hakları Arzum’a ait özgün ürünlerden elde ediyoruz. Bu oranı daha da artırmayı hedefliyoruz. Ev teknolojilerinde gelişen mobiliteye bağlı olarak şarjlı ürünler, yemek pişirme otomasyonu ve evde profesyonel deneyimi verecek ürünler odaklandığımız alanlar arasında yer alıyor.

Son dönemdeki tüketici davranışları ve satın alma eğilimlerini nasıl görüyorsunuz? Nasıl bir değişim söz konusu?
Tüketici davranışlarında yaşanan değişim, özellikle pandemi sonrası dönemle birlikte daha keskin bir dönüşüme evrildi. Sağlıklı yaşam ve beslenme, kullanıcıların öncelikleri arasında üst sıralara yerleşti. Bunu özellikle pişirici ürün tercihlerinde artan buharda pişirebilen ürün tercihlerinde ve hijyenin önde çıktığı temizleyici ürünlerde görebiliyoruz. Ayrıca sağlıklı gıda ve içecek reçetelerinin hazırlanabildiği doğrayıcı, sıvılaştırıcı, yüksek devirli karıştırıcı ürünlerimizin pazardaki payı sürekli artıyor. Diğer taraftan zaman tasarrufu sağlayan ve çok fonksiyonlu ürünler gittikçe daha çok tercih ediliyor. Artık kullanıcılar tek bir cihazla birden fazla işlevi daha kısa sürede yerine getirebilmek istiyor. Taşınabilir ürünlere olan talep de günümüzde artan mobilite ihtiyaçları paralelinde artıyor. Arzum olarak bu değişimlere ayak uydururken bizi yolda tutan en önemli motivasyonumuz günün çok önemli anlarını geçirdiğimiz evlerimizi kaliteli anları yaşayabildiğimiz eğlenceli bir sahneye dönüştürmek. Bunun içinde işlevsellik yanında tasarım ve estetik kaliteye önem veriyoruz.
Tüketici tercihlerinde de tasarımın gittikçe önem kazandığını görüyoruz. Siz bu değişimlere karşı hangi stratejilerle hareket ediyorsunuz?
Arzum’un gücünü, 58 yıla dayanan köklü geçmişinden ve kullanıcılarıyla kurduğu karşılıklı güven ilişkisinden alıyoruz. Bugün Türkiye genelinde 20 bini aşkın satış noktamızla, dijital platformlar ve e-ticaret kanallarındaki güçlü varlığımızla kullanıcılarımızın her zaman, her yerden bize ulaşmasını sağlıyoruz. Sunduğumuz 2+1 yıl garanti süresi gibi fark yaratan hizmetlerle sadece satışta değil, satış sonrasında da güven inşa etmeye devam ediyoruz. Açıkçası pazarda bu kadar yaygın bulunan bir marka olarak değişen tüketici alışkanlıklarını pazarda çok hızlı bir şekilde gözlemleyebiliyoruz. Bu değişime ayak uydurmanın en iyi yolunun iş birliğine dayalı açık inovasyondan geçtiğine inanıyoruz. Tasarım ve üretimde iş birliği yaptığımız tedarikçilerimiz bizim için çok önemli birer inovasyon kaynağı. Ayrıca ürünlerimizi tüketiciler ile buluşturan ticaret ortaklarımızdan gelen veriler pazarı izleme noktasında kritik bir odak noktası. Yurt içi ve yurt dışında katıldığımız sektörümüzle doğrudan ilgili ya da sağlıklı beslenme gibi dolaylı ilgili çalıştaylar, fuarlar da bizim için önemli birer öngörü kaynağı. Tüm bu kaynaklardan aldığımız verileri ürün yol haritaları olarak kısa ve uzun dönemli bir bakış açısı ile izliyoruz. Düzenli gözden geçirmeler ile de yeni ürün stratejilerimiz ile pazar beklentileri arasındaki paralelliği kontrol ediyoruz.
Küresel bazda çalışmalarınız nasıl gidiyor? Bu alanda yaptığınız güncel çalışmaları aktarır mısınız?
Arzum bugün itibarıyla 50’den fazla ülkeye ihracat yapıyor. Bu ihracatımızın önemli bir kısmı Uzakdoğu’daki tedarikçilerimizden ihracat pazarlarımıza transit ticaret olarak gerçekleştiriliyor. Türkiye’de ürettirdiğimiz ve giderek çeşitlendirdiğimiz yerli ürün gamımızı da tüm ihracat pazarlarımıza sunuyoruz. Yurt dışında ölçeklendirilebilir ve sürdürülebilir bir büyüme için ilgili pazarlarda kendi iştiraklerimiz ile hareket etmeyi ve yerel iş ortakları ile üst düzey iş birliği yapmayı ana iş stratejilerimizden biri olarak uyguluyoruz. Dubai’de kurduğumuz Arzum FZE şirketimiz ve Dubai Jebel Ali Serbest Bölgesi’ndeki lojistik merkezimizle Orta Doğu ve Kuzey Afrika pazarlarına doğrudan ihracat yapabiliyoruz. 2024 yılının sonu itibarıyla Dubai, Suudi Arabistan ve Mısır’a ilk sevkiyatlarımızı bu lojistik merkezden gerçekleştirdik ve bölgeyi daha etkin bir şekilde kapsayacak şekilde Arzum FZE şirketimizi yapılandırmaya devam ediyoruz. Mısır ve Suudi Arabistan’da markalı yatırımlarımızı arttırıyoruz. Bölgedeki güçlü iş ortaklarımız ile birlikte hareket ederek modern ve geleneksel satış kanallarında, e-ticaret sitelerinde Arzum ve Arzum OKKA markalarımızı o bölgedeki yerel kültüre uygun ürettiğimiz içerikler ile daha görünür hale getiriyoruz. Ayrıca ABD pazarındaki online satışlarımızı Amazon, Walmart, Target, Wayfair gibi dev platformlarla büyütürken, bu yıl Home Depot ile de iş birliğimizi başlatarak Amerika’daki dijital varlığımızı güçlendirdik. Arzum özellikle Türk Kahvesi mirasına sahip çıkan şirket kültürü, doğrudan fincana Türk Kahvesi yapabilen dünyadaki ilk ve halen tek olan Türk kahvesi makinesi Arzum OKKA ile derin kültürel bağlarımızın olduğu Osmanlı coğrafyasında belirli bir bilinirliğe ulaşmış bir marka. Amacımız bu bilinirliğin üzerine ölçeklendirilebilir ve yeni kategoriler ile geliştireceğimiz bir pazar payı elde ederek bölgesel bir marka olmak. Buradan başlayarak global yolculuğumuza devam edecek şekilde tüm Arzum ekibiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
İlk yorum yapan olun