
Kärcher Türkiye, 2024 yılında bölgesindeki güçlü diğer ülkeleri ardında bırakarak Güney Avrupa bölgesi lideri konumuna yükseldi. Kärcher Türkiye Genel Müdürü Gökhan Gökmen, yüksek büyüme rakamları ile ortaya koydukları bu başarıyı, marka yatırım planlarını, yaptıkları analizler ışığında geliştirdikleri ve uyguladıkları stratejiyi bizlerle paylaştı.
Dünyanın en büyük temizlik çözümleri üreticilerinden biri olan Kärcher, son dönemde yaptığı yatırımlarla büyümesini devam ettiriyor. Kısaca şirket özelinde 2024 yılı değerlendirmesini alabilir miyiz?
Kärcher’in yapılanmasında, Almanya’da bulunan güçlü merkez yapısıyla koordineli ve etkin bölgesel yapılar bulunuyor. Türkiye’nin de aralarında olduğu Güney Avrupa bölgesi; İspanya, İtalya, Portekiz, Malta ve Yunanistan ülkelerinden oluşuyor. Kärcher Türkiye de 2024 yıl kapanışı ile birlikte bölgesindeki güçlü diğer ülkeleri ardında bırakarak Güney Avrupa bölgesi lideri konumuna yükseldi.
Kärcher Türkiye, Türk tüketicisinin pandemi sonrası değişen hijyen beklentilerini doğru analiz ederek, bu beklentilerle örtüşen yeni ürün gamı, pazardaki güçlü dağıtım stratejisi, marka yatırımları sayesinde büyük bir başarı elde etti. Türkiye’de 2022 yılına kıyasla Euro bazında %140’ın üzerinde bir büyüme kaydeden şirketimiz, hem ev tipi ürünlerde hem de profesyonel kanalda etkileyici bir performans sergiledi. 2024 yılında ev tipi ürün grubunda bir önceki yıla kıyasla Euro bazında %75’e varan bir büyüme elde edildi.
2024 yılı, özellikle buharlı temizleme kategorisindeki çarpıcı büyümeyle öne çıktı. Buharlı temizleyicilerimiz %200’den fazla bir büyüme oranına ulaşırken, %100’ün üzerinde büyüme gösteren cam temizleme makinelerimiz de bu başarıya katkıda bulundu. 2025 yılında da bu büyüme trendimizi sürdürmeyi ve Türkiye temizlik teknolojileri pazarındaki gücümüzü daha da pekiştirmeyi hedefliyoruz. Kärcher Türkiye olarak, Türk tüketicisinin hijyen konusundaki beklentilerine en iyi şekilde cevap vermeye devam edeceğiz.

Şirketin faaliyet alanları ve çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?
Küresel yaklaşımımız doğrultusunda Kärcher’i hem işletmeler hem de evler için temizlik teknolojilerinin lider markası yapmaya kararlıyız. Evlerden iş yerlerine, sokaklardan okullara, özel üretim alanlarından hastanelere kadar temizlik vazgeçilmez bir ihtiyaç ve Kärcher tüm bu farklı alanlara uygun ürünlere sahip tek şirket konumunda.
Dağıtım, ürünlerimizi müşterilerimizin hem fiziksel hem de çevrim içi olarak arayabilecekleri her yerde kullanılabilir hale getirmek için öncelikli odak noktamız… Güçlü ve sürekli pazarlama yatırımlarımızla, müşterilerimizi tüm ürün yelpazemiz ve bunların faydaları hakkında, temizlik verimliliğinin yanı sıra hijyen, sağlık, maliyet verimliliği ve çevre konusunda da bilgilendirmeye devam edeceğiz.
Dünyanın birçok farklı coğrafyasında faaliyet gösteren bir şirket olarak Türk tüketicisini genel yaklaşımlarını ve tercihlerini değerlendirebilir misiniz? Son yıllarda temizlik anlayışı özelinde nasıl bir değişim görüyorsunuz?
Pandemi sonrası Türk tüketicisinin temizlik anlayışında önemli değişimler gözlemliyoruz. Euromonitor International’ın “Türkiye’de Tüketici Değerleri ve Davranışları” raporuna göre, Türk tüketicileri hijyen konusuna giderek daha çok önem verirken, temizlik işlerine daha az süre ayırma eğiliminde. Bu sebeple temizlik alanındaki ürünlerin yüksek performans göstermesi ve hayatı kolaylaştırması öne çıkan beklentiler arasında.
Kärcher’in yenilikçi temizlik çözümleri, Türk tüketicisinin hijyen ve hız beklentilerini karşılayarak günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Özellikle Kärcher buharlı temizleyiciler, artan hijyen ihtiyacını pratik bir şekilde karşılıyor. Aynı zamanda çevre bilincinin artması, kimyasal kullanmadan ve doğaya zarar vermeden temizlik yapma yaklaşımı, Kärcher’in stratejisine yön veren temel unsurlar arasında yer alıyor. Buharlı temizleyiciler, çevre dostu teknolojileriyle hem etkili hem de sürdürülebilir bir temizlik deneyimi sunarak, Türk tüketicisinin beklentilerini en üst düzeyde karşılamaya devam ediyor.
Kärcher’in 2024’ün ilk çeyreğinde gerçekleştirdiği Halı-Koltuk Yıkama Tüketici İçgörü Araştırması’na göre, Türk tüketicilerinin %26’sı ayda bir koltuklarını yıkarken, %23’ü ise 2-3 haftada bir yıkıyor. Halılara gelince; tüketicilerin %25’i ayda bir halılarını yıkarken, %20’si ise her hafta halılarını siliyor. Temizliğin sıklığı ve tüketicilerin pratik çözüm ihtiyacı Kärcher’in yerden tasarruf sağlayan kompakt çözümlerini daha çok talep edilir kılıyor. Kärcher’in sunduğu bu çözümler, Türk tüketicisinin temizlik anlayışındaki değişimle uyum içinde hayatı kolaylaştırmaya devam ediyor.

Ürün gruplarınız arasında öne çıkan ve tüketicilerin en çok tercih ettikleri hangileri?
Kärcher’in çok geniş bir ürün yelpazesi bulunuyor: Buharlı temizleyiciler, halı-koltuk yıkama makineleri, cam silme makineleri, elektrikli süpürgeler, zemin temizleyiciler, basınçlı yıkama makineleri gibi ev tipi çözümlerin yanı sıra Kärcher, profesyonel temizlik çözümleri de sağlıyor. Zemin bakım ve temizlik otomatları, süpürücüler, kuru buz ile temizlik makineleri, yüksek basınçlı yıkama makineleri ve belediye ekipmanlarına kadar geniş bir ürün gamımız bulunuyor.
Temizlik teknolojileri alanında son yıllarda baş döndürücü gelişmeler yaşanıyor. Bu alandaki gelişmeleri nasıl değerlendiriyorsunuz? Hangi teknolojiler şu anda gündemde?
Kärcher’in en fazla öne çıkan özelliklerinden biri inovasyon gücü. 2025 yılında lansmanını yapacağımız inovatif ürün ailemiz, profesyonel otonom temizlik robot grubumuz olan KİRA. Li-Ion batarya teknolojisi ile donatılan ürün serimiz, günlük bakım görevlerini otonom olarak gerçekleştiriyor. KİRA; süpürme, fırçalama, kurutma ve kenar temizlemeyi tek bir işlemde tamamlayan sezgisel kullanıcı arayüzü sayesinde tamamen otonom çalışan, çok kolay bir şekilde kurulabilen ve çalıştırılabilen yeni temizlik robotu ailemiz. Yüksek düzeyde güvenlik sertifikalı sensörleri ve geniş LİDAR menzili sayesinde KİRA, geniş alanları bile bağımsız olarak temizleyebiliyor. Dahası, gerektiğinde otonom olarak haritalar oluşturabiliyor ve rotalar planlayabiliyor. Uygulama aracılığıyla yapılan temizlik performansı anlık olarak takip edilebiliyor.
Şirket olarak sürdürülebilirlik alanında da ciddi yatırımlarınız olduğunu biliyoruz. Sanayi kolunda faaliyet gösteren bir şirket olarak bu alanda nasıl bir strateji izliyorsunuz?
Her şeyden önce, sürdürülebilirlik konusunda en yüksek standartlara sahip ürün yelpazemizle, Türkiye’deki genel sürdürülebilirlik standartlarının iyileştirilmesine katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyoruz. Kamu sektörüyle yakın iş birliği içindeyiz; gerekli sürdürülebilirlik standartlarını karşılamaya ve hatta geliştirilmiş sürdürülebilirlik düzenlemelerinin belirlenmesi için yetkililerle birlikte çalışmaya her zaman istekliyiz.
Tüm yerel faaliyetlerimizde küresel yaklaşımımızı sürdürüyoruz: “Sıfır Emisyon”, “Azalt, Yeniden Kullan, Geri Dönüştür” ve “Sosyal Kahraman”.
Temizlik alanında sosyal ortaklıklara katılıyoruz, yerel ve kâr amacı gütmeyen kuruluşlarla iş birliği yapıyoruz. Yetim ve yaşlılara yönelik bakım evlerinin, patili dostlarımızın barınaklarının temizliği için gerçekleştirdiğimiz iş birlikleri de bunlar arasında.
2025 yılı ve devamı için şirketin genel stratejileri neler olacak?
Tüketicilerin artan hijyen beklentileri ve yaşam tarzlarındaki değişim, sektörü yeniden şekillendirirken Kärcher olarak, uzmanı olduğumuz temizlik alanında bu dönüşümün öncüsü olmaya devam edeceğiz. Bu kapsamda özellikle altyapı ve personel yatırımlarımıza hız kesmeden devam edip marka yatırımlarımızı artırarak, Euro bazında en az %15 büyüme hedefliyoruz. Temizlik çözümlerimiz konusunda lider konumumuzu güçlendirirken, inovatif ürünlerimizle pazarı dönüştürmeyi sürdüreceğiz.
İlk yorum yapan olun