Kahve Dünyası, Ramazan Bayramı’nda kahve ve tatlı tüketimine yönelik gerçekleştirdiği araştırmanın sonuçlarını yayımladı. İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir ve Antalya’da gerçekleştirilen araştırmadan dikkat çekici sonuçlar çıktı.
Bayramda Türk kahvesi tüketimi artıyor
Araştırmaya göre, Ramazan Bayramı boyunca en çok tüketilen kahve çeşidi, yüzde 73 ile Türk kahvesi oldu. Türk kahvesini filtre kahve, hazır kahveler ve sütlü çeşitler takip etti.
Kahve Dünyası’nın 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü nedeniyle geçen yıl yaptığı araştırmada, Türk halkının günlük Türk kahvesi tüketiminin ortalama 1,02 fincan olduğu ortaya çıkmıştı. Yapılan yeni araştırma, bayram döneminde Türk kahvesi tüketiminin arttığını gösterdi. Bayramda tüketilen Türk kahvesi miktarı ortalama 1,4 fincan olurken katılımcıların yüzde 7’si, her gün üç ve üzeri fincan Türk kahvesi içtiğini söyledi.
Geleneksel kahvenin yanında geleneksel lezzetler
Araştırmada katılımcılara, bayram boyunca Türk kahvesinin yanında en çok tercih ettikleri lezzetler de soruldu. Yüzde 45 ile madlen çikolata, yüzde 39 ile lokum ilk iki sırayı alırken bu lezzetleri kurabiye ve bayram tatlıları takip etti. Katılımcıların yüzde 21’i ise kahvenin yanında bir yiyecek tercih etmediğini belirtti.
Bayramda şerbetli tatlı seviyoruz
Kahve Dünyası’nın araştırması, Ramazan Bayramı’nda gelenekselleşen tatlı ikramlarına karşı konulamadığını da gösterdi. Araştırmaya katılanların yüzde 55’i, bayramda tatlı tüketimlerinin arttığını ifade etti. 100 kişiden 38’i bayramda tatlı tüketimlerinin değişmediğini, 7’si ise tüketimlerinin azaldığını söyledi.
Ramazan Bayramı’nda hem en çok tüketilen hem de ikram etmek için en çok tercih edilen tatlılarda ise ilk sırayı yüzde 64 ile şerbetli tatlılar aldı. Sütlü tatlılar her iki sıralamada da ikinci olurken bu lezzetleri, madlen, draje, spesiyal çikolatalar ve lokum takip etti. Kurabiye, kek, yaş pasta, turta ve makaron da katılımcıların bayramda tükettiği ve ikram ettiği tatlılar arasında yer aldı.
Bayramın çikolatası spesiyal lezzetler
Kahve Dünyası’nın araştırmasında katılımcılara son olarak, çikolatada hangi çeşitleri tercih ettikleri soruldu. Sütlü çikolata ilk sırada yer alırken onu bitter ve beyaz çikolata izledi. Tüketicilerinin çikolata çeşidi tercihlerinin bayramda değişmediği görüldü. Bunun tek istisnası ise el yapımı spesiyal çikolatalar oldu. Genel olarak her 100 katılımcıdan 24’ünün tercih ettiği el yapımı spesiyal çikolataları bayram döneminde ise her 100 kişiden 38’inin tercih ettiği ortaya çıktı.
Kaan Altınkılıç: Bayram geleneklerini yaşatmaya devam ediyoruz
Kahve Dünyası Şirket Yönetiminden Sorumlu Altınmarka Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Altınkılıç, Ramazan Bayramı araştırmasının sonuçlarını değerlendirdi. Türk kahvesi geleneğini yaşatmayı ve tüm dünyaya tanıtmayı hedefleyen bir marka olarak dönem dönem tüketim alışkanlıklarına yönelik araştırmalar yaptıklarını belirten Altınkılıç, “Ramazan Bayramı nedeniyle gerçekleştirdiğimiz araştırma, Türk halkının bayram geleneklerine verdiği önemi bir kez daha gösterdi. Biz de Kahve Dünyası olarak, geleneklerin yaşatılmasına katkı sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bugün Kahve Dünyası mağazalarında her iki masadan birinde mutlaka Türk kahvesi siparişi veriliyor. Kahvenin yanı sıra çikolatada da Türkiye’nin coğrafi penetrasyonu en yüksek zinciriyiz. Türk halkının çok sevdiği Lavi ve madlen çikolatalardan bayramda tüketimi artan el yapımı spesiyal çikolatalara tüm lezzetlerimizi, European Candy Kettle Club tarafından en iyi kakao ve çikolata fabrikası seçilen Altınmarka’da üretiyoruz. Bayramlarda ve diğer günlerde, en sevilen lezzetleri misafirlerimize sunmaya devam edeceğiz.”
İlk yorum yapan olun