Reklamlar mobilde daha hızlı algılanıyor

MMA Türkiye tarafından Shape the Future sloganıyla düzenlenen MMA Forum İstanbul, mobil dönüşümün biçimlendirdiği geleceği, reklam ve pazarlama dünyası üzerindeki etkileri ile birlikte ele alan zengin bir içerik sundu.

Akıllı telefonlarımızın ekranlarında gördüğümüz reklamları, dizüstü ya da masaüstü bilgisayarlarımızda gördüklerimize oranla on kata varacak şekilde daha hızlı algılıyoruz. Mobil Pazarlama Birliği (Mobile Marketing Association / MMA) EMEA Yönetici Direktörü Chris Babayode, 2018 yılının en önemli mobil pazarlama buluşması olarak gösterilen MMA Forum İstanbul’da, bir reklamın mobil ekranda görülmesi ve algılanması için ekranda saniyenin onda ikisi ila onda dördü kadar bir sürenin yeterli olduğu, bilgisayar ekranlarında ise bu sürenin 2-3 saniyeye çıktığını ifade etti.

Mobil Ekranda Reklamı 10 Kat Hızlı Algılıyoruz

MMA EMEA Yönetici Direktörü Chris Babayode, mobil reklam ve pazarlamanın tek küresel meslek birliği olan MMA’nin, mobil cihazlarda reklamların kullanıcı üzerinde etkili olması için ne kadar süre görüntülenmesi gerektiği üzerine nöro bilim teknolojisi kullanarak bir çalışma gerçekleştirdiğini anlattı. Babayode, “Kullanıcı, mobil cihaz ekranında görüntülediği içeriği hızlı bir şekilde kaydırırken, reklamların görüntülenme süresi de değişiyor. Yaptığımız araştırma, iyi hazırlanmış bir mobil reklamın, beyin tarafından algılanması için saniyenin en az onda dördü ila onda ikisi kadar bir sürenin yeterli olduğunu gösterdi” dedi. Bu süre, masaüstü ve dizüstü bilgisayar ekranlarında 2 ila 3 saniyeye çıkıyor.

Mobil Her Şeyin Olduğu Gibi Pazarlamanın Da Merkezinde Yer Alıyor; Pazarlama Yöneticileri Üzerindeki Verimlilik Baskısı Artıyor

Mobil cihazların ve teknolojilerin, günümüzde her şeyin merkezinde olduğunu belirten Chris Babayode, “Bu durum, pazarlama dünyası için de geçerli. Günümüzde mobil, tüm pazarlama faaliyetlerini bir araya getiren bir yapıştırıcı kimliği taşıyor. Bu durumun kaçınılmaz bir sonucu olarak, pazarlama yöneticilerinin üzerinde giderek artan bir verimlilik ve hesap verebilirlik baskısı oluşuyor. Küresel bir araştırmaya göre pazarlama üst yöneticilerinin (CMO) yüzde 59’u ölçeklendirme ve hesap verebilirlik konusunda baskı altında çalışıyor” şeklinde konuştu.

MMA Bilgi Ve Araştırmanın Gücüyle Pazarlama Yöneticisinin Yanında

MMA’in, pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla faaliyet gösterdiğini dile getiren Babayode, “Bu misyon doğrultusunda analiz, ölçümleme ve bilgi paylaşımına odaklanıyoruz” diyerek, MMA’in bu alanlardaki düzenli çalışmalarından örnekler verdi.

M.A.R.S.’Dan Bilgi Akışı

MMA’in, mobil dönüşümle şekillenen dünyada, pazarlama yönetici ve profesyonellerinin hayatlarına kolaylık getirmek amacıyla yürüttüğü çalışmalardan örnekler aktaran Babayode, “MMA, dünyanın dört bir yanında üye kuruluşlarına bilgi ve öngörü sağlayan projeler yürütüyor. Bu projelerden biri, Mobil, Analitik, Gerçek Zamanlı (Real time) ve Sosyal kelimelerinin baş harflerinden oluşan M.A.R.S. projesi” dedi.

Babayode, M.A.R.S. projesini şöyle özetledi: “Günümüzde, değişen ihtiyaçlara etkileşim, deneyim ve bunların alışverişiyle karşılık vermek gerekiyor. M.A.R.S. projesi, özellikle geleneksel yapıdaki markalara, pazarlama ve teknolojide yaşanan değişimi iş büyümesi ve rekabet avantajına dönüştürebilmek için gerekli uyum ve organizasyon süreçleri hakkında yardımcı olmayı hedefliyor. Projenin ilk fazında dünya çapında farklı sektörlerden 100’e yakın pazarlama lideri ile kapsamlı görüşmeler gerçekleşiyor. M.A.R.S. projesinin çıktıları, yakın bir zamanda MMA üyesi kuruluşların kullanımına sunulmaya hazır hale gelecek.”

Chris Babayode, MMA’in pazarlama alanında dünya çapında yöneticileri, profesyonelleri, akademisyenleri ve fikir önderlerini bir araya getiren MATT (Pazarlama İlişkilendirme Düşünce Havuzu/ Marketing Attribution Think Tank) yapılanması hakkında da bilgiler aktardı ve şunları söyledi: “MATT, pazarlama dünyası içerisindeki ilişkilendirme kavramını yeniden tanımlamayı, daha gelişmiş pazarlama ve ölçümleme araçları ile, iş hedefleri ile daha güçlü eklemlemeyi hedefliyor. MATT düşünce havuzu, MTA (Çok Temaslı İlişkilendirme / Multi-Touch Attribution) olarak tanımlanan bir inisiyatif yürütüyor. MTA kısaca, kullanıcı verilerinden yola çıkan daha gelişmiş analitik sistemleri, tüm pazarlama kanalları ve temas noktaları üzerine yaymayı hedefleyen bilimsel bir yöntemdir. MTA tüm iletişim noktalarına dokunmayı ve süreci takip etmeyi, tüm analitik ve veriyi bir araya toplamayı ve doğru şekilde kullanabilmeyi sağlar.”

MMA ve MMA Türkiye

Kar amacı gütmeyen küresel kuruluş MMA, çalışmalarını pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla sürdürüyor. MMA’in Türkiye oluşumu, 2009 yılından bu yana bu alanda küresel bilgi birikimini ülkemize taşıyor ve 100’e yakın üyesiyle mobilin gelişimine katkı sağlıyor.

Ölçümleme, beceri geliştirme, fikir önderi ve ilham kaynağı olma yoluyla bu pazarda ve ilgili teknolojilerde sürdürülebilir gelişimi hedefleyen MMA Türkiye, bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji, reklamcılık, medya gibi sektörlerin öncü kuruluşlarıyla geniş ve yetkin bir temsil yelpazesine sahip bulunuyor. Araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışma örnekleri paylaşımı ve networking çalışmalarıyla Türkiye mobil pazarlama sektörünün çatı yapılanması özelliği taşıyan MMA Türkiye, ülkemizde mobil pazarlamanın ve ilgili teknolojilerin ülkemizdeki gelişimi için çalışıyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*