“Simfer’de her adımda kendimizi aşmak en büyük motivasyonumuz”

Türkiye beyaz eşya sektörünün en önemli oyuncularından biri olan ve tamamen yerli sermaye ile üretimini gerçekleştirdiği ürünleri dünyanın dört bir yanına satan Simfer, son dönemde yaptığı çalışmalarla adından söz ettiriyor. Simfer Türkiye Satış Müdürü Özgür Ölteş, şirketin büyük atılımların eşiğinde olduğunu söyleyerek, gelecek dönemde çok daha etkin şekilde sahada olacaklarını ve çalışmalarıyla fark yaratacaklarını söylüyor.

Simfer Türkiye Satış Müdürü Özgür Ölteş

Türkiye beyaz eşya sektörünün en önemli ve öncü markalarından Simfer’in son dönemdeki çalışmalarından genel olarak bahseder misiniz?

Simfer son yıllarda yaptığı yatırımlarla Türkiye’nin en büyük fırın üreticilerinden biri olmasının yanı sıra ürün gamına eklediği farklı gruptaki ürünlerle bir beyaz eşya şirketi olma yolunda emin adımlarla yürüyor. Yüksek algı kalitesine sahip ürünlerle müşteri memnuniyetini her zaman birinci planda tutuyoruz ve her geçen gün yeni pazarlarda boy gösteriyoruz. Bugün itibariyle 150’den fazla ülkeye ihracat yapıyoruz. Öncelikli hedefimiz mevcut olduğumuz pazarlarda kalıcı olmak ve güçlenmek sonrasında da ihracat yapabileceğimiz yeni ülkeler keşfetmek.

Simfer’in ciddi yatırımları söz konusu. Şu anda yürüttüğünüz çalışmalar neler? Gelecek dönemde nasıl bir yol izleyeceksiniz?  

Simfer ev tipi dondurucu ve ticari soğutucu yatırımı ile beraber gerek yurt içinde gerek ihracat yaptığı ülkelerde pazar payını sürekli artıran bir firma. Bununla beraber ısıtıcı pazarında da iç mekan ve dış mekan ısıtıcılarımızla çok aktifiz. Yatırımlarımız beyaz eşya sektöründe de artarak devam ediyor. Uzun zamandır üzerinde titizlikle çalıştığımız ankastre setlerimiz 2020’de çok konuşulacak. Tasarıma çok özen gösteriyoruz. Ürünlerimizin çevre dostu olması ve yüksek verimlilik sağlaması bizim için çok önemli. Ürünleri üretirken öncelikli hedeflerimizden biri de tüketicilerimizin konforunu düşünmek.

Türkiye ve dünyada birçok lokasyonda ürünleriniz satılıyor. Öne çıkan, daha çok tercih edilen ürününüz ya da ürün grubunuz hangisi?

Ürün ayırt etmeksizin, tüm ürünlerimizde yüksek kalite ve ekonomik kullanımı göz önünde tutan bir markayız. Farklı pazarlarda başarılı ve kalıcı olmamızdaki en önemli etken sanırım bu. Farklı müşteri beklentilerine cevap verecek şekilde ürünlerin tasarımlarına yön veriyoruz. Müşteri deneyimine göre tasarım yapmak, farklı kullanım karakteristiklerine göre ürün tanımlama başarısı Simfer’i farklı yapan unsurların başında geliyor. Isıtıcı ve ocak grubunda 42 yılı aşkın bir deneyimimiz var. Solo ve ankastre ürünlerimiz tasarım ve kalite olarak çok iddialı. Dünyanın ve Türkiye’nin fırınlarını biz üretiyoruz diyebiliriz. Midi fırında zaten yurt içi pazarda pazar lideriyiz.

Simfer’i sektördeki diğer markalardan farklı kılan özellikler neler? Sektörün öncü firmalarından biri olarak birçok alanda bayrağı taşıyorsunuz. Satış ve pazarlama konusunda genel stratejileriniz ve yaklaşımınızdan da bahsedelim mi biraz…

250.000 metrekarelik fabrikamızda 2000 çalışanımız ve 250 servis ağımızla ileri teknolojiye sahip üretim yapıyoruz. Yerli üretimin gücüne ve önemine çok inanıyoruz. Türkiye’nin ilk 500 ihracatçısı arasında 350. sırada olmak bizi çok gururlandırıyor ama aynı zamanda omuzlarımıza ekstra yükler de yüklüyor. Hep daha iyisine daha ilerisine odaklanıyoruz.

Çok genç ve dinamik bir ekiple yorulmadan durmadan tam gaz hedefe odaklandık ve kendimizle yarışıyoruz. 2019 hedefimizi beklentimizi aşarak tamamlamak, her defasında kendimizi aşmak en büyük motivasyonumuz.

Simfer’de her şeyden önce müşteri memnuniyeti geliyor. Müşteri memnuniyetini oluşturan unsurlar, yüksek kalite, ergonomi, uzun ömürlü kullanım, servis, ekonomik kullanım, ürün bulunabilirliği gibi etkenler. Bu konulara çok özenle ve büyük bir hassasiyetle yaklaşıyoruz.

Fabrikalarda Kaizen, 5S gibi metodolojiler uygulanırken, ürün tasarımında bilgisayar destekli simülasyon programları da aktif olarak ürün tasarımında kullanılıyor. Tasarımdan üretime, lojistikten satış sonrası hizmetlere kadar her aşamada çok titiz davranıyoruz ve bunun karşılığını alıyoruz.

Yenilenen satış ve pazarlama departmanımız ile 2020’de sahada çok aktif bir rol alacağız. 2020 pazarlama iletişimi stratejimiz çok agresif ve büyüme odaklı. Çok detaya girmeden belirtmek gerekirse 2020’de sahada ciddi bir Simfer rüzgarı hatta kasırgası esecek diyebiliriz. 42 yıllık sektör deneyimimizi aktif hale getireceğimiz bir yıl bizi bekliyor.

Simfer, inovatif ve müşterilerinin beklentilerine uygun ürünler geliştirme konusunda çok iddialı… Tasarım vb. alanlarda ödülleriniz bulunuyor. Tasarım ve Ar-Ge süreçlerinizden genel olarak bahseder misiniz?

Her bir ürünümüz alanında uzman Ar-Ge ekiplerince tasarlanıyor ve son teknoloji donanıma sahip fabrikalarımızda üretiliyor. Türk Patent Enstitüsü tarafından düzenlenen “En iyi çıkış yapan 1. firma” ödülünü aldık. Bunun mutluluğunu ve gururunu yaşıyoruz.

Yeni ürün fikri, ürün yönetimi ve satış ve pazarlama ekiplerinin yaptığı pazar analizleri sonucunda oluşturuluyor. Oluşan bu fikir için gerekli fizibilite çalışmaları yapıldıktan sonra bir proje planı oluşturuluyor. Her projede ilk sorulan soru, “Bu üründe rakiplerden farklı olmak için neyi farklı yapacağız ve hangi teknolojik yeniliği ürüne uygulayacağız?” olur. Tasarım girdilerine göre ürün tasarımı yapıldıktan sonra bilgisayar destekli simülasyon programları ve deneysel çalışmalar birbirlerine paralel olarak yürütülür. Saha testleri ve abnormal testler laboratuvar testlerinde görülemeyen farklı problemlerin tespit edileceği bir süreç olup, seri üretime başlanmadan önce ürünlerin nasıl performans göstereceğine ışık tutar. Ek olarak yapılan bu yeniliklerin fikri haklarını da koruma altına almak için gerekli patent ve görünüş haklarının da koruma altına alınması çok önem arz ediyor.

Dijitalleşme ve endüstri 4.0 son dönemin en popüler konuları arasında. Sizin şirket olarak bu alanlara bakış açınız ve yaklaşımınız nasıl?

Simfer olarak dijital dönüşüm önem verdiğimiz konuların ilk sırasında yer alıyor. Gerek üretim süreçlerimizde artan otomasyon seviyesi gerekse müşterilerimizle olan etkileşimimizde kullandığımız araçlar dijitalleşme sürecinde gücümüze güç katıyor.

Endüstri 4.0 devrimi kapsamında ilk hazırlıklarını 2015 yılı başı ile yapmaya başlayan Simfer, ürün izlenebilirliğini kurduğu yüksek otomasyon seviyeli üretim hatlarına ve bunlarla koordineli çalışan ERP programına borçlu… Bunun yanı sıra üretim hattında kurguladığı yapay zeka uygulamaları ile müşteride ortaya çıkabilecek problemler önceden fark edilerek, gerekli önlemlerin üretim esnasında alınması sağlıyor.

Çevre koruma ve sosyal sorumluluk alanındaki çalışmalarınızdan genel olarak bahseder misiniz?

Tüm ürünlerimizin A+ ve A++ olduğunu söylemeye bile gerek duymuyoruz artık. Çevreci ve yüksek verimliliğe sahip ürünler üretiyoruz. Üretilen ürün kadar üretim aşamasına da özen gösteriyoruz. Üretim esnasında harcanan enerjiyi sürekli iyileştirmeye çabalıyoruz ve düşürüyoruz. Geliştirdiği yüksek enerji verimliliğine sahip ürünlerimizle doğayı korumayı amaç edinen Simfer, atık anlamında yeşil fabrikalarıyla üretim yapıyor.

Yeni başlattığımız bir projeden bahsetmek istiyorum. Biz ürünlerimize isim verirken bile doğadan esinleniyoruz. Ülkemizde yetişen ağaçlarımızın isimlerini ankastre setlerimize verdik ve bayilerimizin bizden aldığı her bir ankastre set için bayimiz adına o ağaçtan ekerek hem doğaya olan borcumuzu ödüyoruz hem de gelecek nesiller için daha yaşanabilir bir Dünya bırakmak istiyoruz.

Son günlerde piyasalarda yaşanan durgunluk sebebi ile birçok beyaz eşya bayisi zor günlerden geçiyor. Siz bu zor günleri aşması konusunda sektöre nasıl bir mesaj vermek istersiniz?

Simfer ailesi olarak üretim gücümüz ve güçlü sermaye yapımız ile tüm bayilerimizin yanındayız. Daha önce de defalarca kez ekonomik kriz atlatmış ve süreci doğru yöneterek her defasında krizleri fırsata dönüştürmeyi başarmış bir firmayız. Küresel markalar kriz dönemlerinde küçülmeyi veya yerini korumayı tercih edebiliyor. Ancak bizim gibi yerli sermayenin durma ya da geri çekilme gibi bir lüksü yok. Bizler bu coğrafyanın gücüne inanıyoruz ve ülke ekonomisine katkıda bulunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İhracattan kazandığımız enerjiyi 2020’de iç piyasaya yansıtarak hem kendimizi hem de bayilerimizi büyüteceğiz.

2020 yılında nasıl yenilikler göreceğiz sizden? Bu yıl özelinde genel olarak hedefleriniz ve öngörüleriniz neler?

2019 yılında IFA fuarında sergilediğimiz ve müşterilerimizden büyük beğeni toplayan connected ürünlerimizin hızla artacağını söyleyebiliriz. Müşteri hayatını kolaylaştıran, kolay kullanım imkanı sunan, az enerji tüketimli ve yüksek kaliteyi uygun fiyata sunan ürünlerimizin pazarı domine edeceğini düşünüyoruz. 2020 hedefimiz öncelikli olarak yurt içi pazar payımızı artırmak! Bunun için çok ciddi fırsatlar var önümüzde… Bizde de bu fırsatları çok iyi değerlendirecek ekip, sermaye ve güç var. Derin dondurucudan ısıtıcıya, ankastreden midi fırınlara kadar tüm ürünlerimizde tasarım, teknoloji ve fiyat üstünlüğümüz var. 2020’de Simfer’e sorulmadan ürün alınmaz, bağlantı yapılmaz diyoruz. Önceki dönemlere artı olarak yüzümüzü daha çok tüketiciye döneceğimiz ve “Evinizin sıcak kalbi” mottomuza yakışacak bir iletişim dili kullanacağımız bir yıl bizi bekliyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*