Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2019 yılı şirketiniz / kurumunuz açısından nasıl geçti?
2019 yılı Türkiye’nin ekonomisi açısından zor bir yıldı, HTS olarak, 2018 de olduğu gibi, riskleri bertaraf edecek tedbirler almaya devam ettik. Dolayısıyla 2019’da daha düşük ciro, daha az risk fakat kar açısından başarılı bir yıl geride bıraktık.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?
2019 sonu itibari ile HTS Türkiye’de 9 farklı şirket ve 17 markaya hizmet vermektedir, bunun dışında yurt dışı faaliyetlerimiz var. Bu yıl içerisinde yurt dışında danışmanlık hizmetlerine odaklandık. Bu tür işler Türkiye’nin ekonomisine katkı sağladığı gibi bizim için risk taşımadan ciddi bir katma değer sağlıyor. Bunun dışında önceki yıllarda devreye aldığımız Cleanmaster® su arıtma cihazlarına odaklandık. Su arıtma cihazlarını satan bayi ve servis sayısını artırdık. 2019 yılı sonunda servis yazılımımızın yeni sürümünü devreye aldık. Bu sürüm ağırlıklı mobil kullanıma yönelik ayrıca yapay zekâyı kullanarak kullanıcının ihtiyacına göre çözümler sunmaktadır. Yeni yazılımı yurt dışında bir müşterimizde uyguladık ve şu anda kullanılmaktadır.
Genel olarak 2020 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak?
2019’un sonuna doğru ekonomide yaşanan iyileşmenin 2020’de devam edeceğini düşünüyorum. Yine de ülkenin genel ekonomisinde birden bire büyümede artış olacağını düşünmüyorum, bu artış önümüzdeki yıllarda kademeli olarak gerçekleşecektir. HTS olarak, bundan sonraki stratejimiz kontrollü büyüme olacak, partnerlerimizi seçerken daha titiz olacağız.
Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
Dayanıklı tüketim sektörü için son 2 yıl zor geçti, 2020 yılı daha olumlu olacaktır. Dövizin hareketlerinden etkilenmemek için iç ve dış firmaların pazar ağırlıkları yarı yarıya olması gerektiğini düşünüyorum. Bu dengeyi sağlayan firmalar her şarta karşı dayanıklı olur.
İlk yorum yapan olun