Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2019 yılı kurumunuz açısından nasıl geçti?
Gürses Kurumsal, bu yıl beyaz eşya sektöründeki 45. yılını kutluyor. Aile işi olarak başladığımız ve şu anda 2. ve 3. kuşağın birlikte yönetimde olduğu bir firmadan bahsediyoruz. Bu tarz örneklere çok sık rastlamak maalesef ki mümkün olmuyor.
2019 yılı gibi zorlu geçen bir yıldan ciromuzu arttırarak çıkmak bizi fazlası ile memnun etti. Hepimizin bildiği üzere, Türkiye özellikle seçim dönemlerinde tüketimin azaldığı ve insanların harcamalarını mümkün olduğunca kıstığı dönemler yaşıyor. Ancak biz bu dönemden daha da güçlenerek çıkmanın gururunu yaşıyoruz.
Firmamız ve Miele markası, 2019 yılında diğer kategorilerde olduğu gibi, elektrikli süpürge kategorisinde de güzel bir iş birliğine imza attı. İmzalar atıldıktan sonra da çok hızlı bir başlangıç yaptık. Yıl içerisinde de iş ortaklarımızdan ve nihai tüketicilerimizden pozitif geri bildirimler aldık.
Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?
Biliyorsunuz geçen yıl Miele 120. yaşını kutladı. Bu yıla özel kampanyalar ve 120. yıl serisi özel ürünlerin lansmanları yapıldı. Torbalı modellerde Complete C3 Powerline ve torbasız modellerimizden Blizzard CX1 Powerline modellerimizin 120. yıla özel üretilen modelleri satışa çıktı.
Bu yıl ayrıca Türkiye lansmanı yapılacak olan dikey süpürgeler için de hazırlıklar sürüyor. Almanya pazarında harika müşteri geri bildirimleri alan bu ürünlerin ülkemizde de ses getireceğini umuyorum. Bilindiği üzere Doğu Avrupa tüketicilerinin satın alma alışkanlıkları ile bizlerin satın alma alışkanlıkları çoğu zaman birbiri ile örtüşüyor.
Yeni Trifex modellerimiz içinde standart modellerimizle birlikte evcil hayvan besleyenler için Cat&Dog modelimiz yine en çok tercih edilecekler arasına girecektir. Ayrıca Miele, özellikli ve alerjen önleyici modelleri ile de tüketicilerin alerjisiz ve daha konforlu bir yaşam sürmesi için de çözümler sunmakta.
Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?
Maalesef ki Türkiye ekonomisi 2019 yılında birçok zorlukları içerisinde barındırdı. Seçim, enflasyon vb. birçok neden sayabiliriz. Ancak 2000 yılı gibi 2010 yılı daha pozitif yıllara bakınca, 2020 yılının da aynı iyimser senaryo ile Türkiye ekonomisinin güçlenerek çıkacağı bir yıl olacağını öngörüyoruz.
Önümüzdeki 3-4 yıllık süreçte seçim öngörülmüyor ve mevcut enflasyon ve faiz oranları dikkate alındığında tüketicilerin daha çok harcama yapacakları bir yıl olarak geçeceğini düşünüyoruz. Burada asıl önemli olan, tüketicinin sektörümüz ile ilgili herhangi bir ürün ihtiyacı ortaya çıktığında onların dilinden anlayan ve onların memnuniyetini en üstte tutan bir anlayış ile hizmet verebilmektir. Tam da bu noktada bizler kendimize, Türkiye ekonimisine, iş ortaklarımıza ve tüketicilerimize güveniyoruz ve 2020’nin tüm paydaşlarımız ile daha da güçleneceğimiz bir yıl olacağına inanıyoruz.
İlk yorum yapan olun