2021 yılında da tüketicilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak yenilikler getirmeye devam edeceğiz

LG Türkiye Ev Eğlencesi Elektroniği ve Beyaz Eşya Ürün Grupları Satış Başkanı Bülent Bülbül

Sektörünüz ve Türkiye özelinde değerlendirdiğinizde 2020 yılı kurumunuz açısından nasıl geçti?

2020 yılı, ilk çeyrek itibariyle tüm dünya için oldukça zorlu geçti. Güzel bir başlangıç yaptığımız yıl, özellikle Şubat ayında Covid-19 virüsünün başta İtalya olmak üzere tüm Avrupa’yı etkisi altına alması, kısa süre sonra, Mart ayının ortalarına doğru Türkiye’de vakaların görünmesiyle evlere kapanılması sadece sektörümüzde değil, tüm dünyadaki, büyükten küçüğe tüm iş kollarında etkisini gösterdi.

Hem ilk günlerin şaşkınlığının geçmesi, hem de insanların evlerinde daha fazla vakit geçirmeye başlamasıyla, ev elektroniği ve beyaz eşya sektöründe de canlanmalar başladı. Tüketiciler evde daha fazla vakit geçirmeye başladıkça ihtiyaçlarının daha net farkına vardılar. Örneğin daha az dışarı çıkıp daha uzun aralıklarla gıda alışverişi yaptıkları için, yiyecekleri uzun süre ilk günkü tazeliğinde tutacak buzdolaplarına olan ilgi arttı. Hijyen ihtiyacı pandemin ilk gerekliliklerinden biri halini aldı.

Pandeminin hem sağlık hem de ekonomik açıdan büyük etkilerinin olduğu bir yıl geçirdik. Sizce pandemi 2020’yi nasıl etkiledi, 2021 ve sonrası için nasıl değişimler öngörüyorsunuz?

2020 yılında Covid19 sebebiyle oldukça ciddi bir kriz yaşandı. Özellikle Temmuz ayı itibarı ile Türk lirasının değer yitirmesi enflasyonist baskıyı hissettirdi. 2021 yılında yurtdışından para girişinin devam etmesi durumunda ve Covid19 aşısının piyasaya çıkması ile ekonomide U dönüşü beklenebilir. Covid-19 sonrasında da ekonomilerin hızlı toparlanacağını düşünüyorum.

Bu yıl içerisinde şirketiniz bünyesinde yaptığınız yatırımlar, yeni ürünler, lansmanlar vb. gelişmeler nelerdir?

LG olarak, her alanda olduğu gibi, beyaz eşya alanındaki inovatif ürünlerimizle de tüketicilerimizin konforunun yanı sıra, sağlığını da göz önünde bulunduruyoruz. Daha iyi bir yaşam için inovasyon sağlayan LG, sağlık odaklı özellikleri ev aletlerine dahil etmede endüstri lideri konumunda ve bu noktada LG Steam ™ teknolojisi de çok önemli bir rol oynuyor.

LG’nin en son bulaşık makineleri, çamaşır makineleri, kurutucuları tarafından sunulan saf, güçlü buhar, zararlı bakterileri ve mikropların yanı sıra, hoş olmayan kokuları ortadan kaldırıyor. LG’nin buhar teknolojili çamaşır makineleri, alerjenlerin ve ev tipi toz akarlarının yüzde 99,9’unu ortadan kaldırarak belirli sağlık sorunları olanların rahatlamasına yardımcı oluyor. LG, kurutucularında da kullandığı buhar teknolojisiyle, kıyafetlerde bulunan ve cilt tahrişine neden olabilecek mikropları da ortadan kaldırarak “Alerjik Bakım” sağlıyor. LG TrueSteam donanımlı bulaşık makineleri ayrıca, buharın doğal sıhhi özelliklerinden faydalanarak tabakları, mutfak aletlerini, bardakları ve tencereleri tamamen temizlemek ve dezenfekte etmek için saf buhar parçacıkları üretiyor, belirli mikrop ve bakterilere karşı birinci sınıf savunma yapıyor.

Genel olarak 2021 yılından beklentiniz nasıl? Bu yıl için hedefleriniz ve genel stratejileriniz neler olacak? Sektörel olarak baktığınızda bu yıl bizi nasıl gelişmeler bekliyor?

2021 yılında da her zaman olduğu gibi tüketicilerimizin istek ve ihtiyaçlarına uygun ürünler sunmaya, onların hayatlarını kolaylaştıracak yenilikler getirmeye devam edeceğiz.

Sektörel bazda konuşmak gerekirse, 2021 yılında %12 civarında bir büyüme öngörüyoruz. LG olarak her zaman yenilikçi yaklaşımlarla öncü olmaya devam edeceğiz. Bu noktada TV pazarında önümüzdeki yıl yeni OLED modellerimizin lansmanını yapıyor olacağız. Çok önemli bir haber paylaşmak isterim: 2021 yılında 48’’ OLED modellerimiz pazarda yerini alacaktır. Tüketicilerle buluşturacağımız OLED ürünlerimiz önemli ölçüde farklılık yaratacak ve pazardaki büyümeyi sağlayan en önemli unsurlardan biri olacaktır. Beyaz eşya ürün gruplarımızda mevcut ürün gamını artırmak üzerine çalışmalarımız halı hazırda tüm hızıyla devam ediyor. Ürün ve model bazında çeşitliliği sağlamak üzere, ilk çeyrek sonrasında yeni model lansmanlarımızı yapmayı planlıyoruz. Bilindiği üzere bu yıl süpürge pazarına çok iddialı iki yeni “’dik süpürge” modelimizin lansmanını yaparak kaldığımız yerden daha güçlü şekilde devam ediyoruz. Yeni süpürge modelimizi yakın zaman içerisinde birçok satış noktasında tüketicilerimiz ıle buluşturuyor olacağız.

2021 yılı ilk çeyrek ile beraber ses getirici açılışlar yapacağımızı belirtmek isterim. Bugün için LG bayiliği yapmanın kolay ve avantajlı yollarını konuşmak üzere birçok ilden farklı yatırımcılardan talepler alıyoruz. Bu bizleri son derece sevindiriyor. Biz kriz dönemlerinde hiçbir zaman zorluklar karşısında yılmadan ve yatırımlar yaparak yolumuza devam ettik. 2021 yılı içinde benzer bakış açısı içerisindeyiz, karşılıklı kazançlar sağlayacak iş ortaklarımız ile sağlıklı büyümemize devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*