Gürses Kurumsal, sürekli olarak geleceğe yatırım yapan bir şirket

“Ekonomimizde küçülme, yatırımlarda azalma ve belirsizlikler çok fazlaydı. Ancak, COVID-19 kısıtlamaları ve pandeminin genel ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerine karşın beyaz eşya sektörü ve biz zor bir yılı başarılı sonuçlarla geride bıraktık.”

Gürses Kurumsal Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Gürses

Gürses Kurumsal A.Ş. beyaz eşya sektörüne yön veren çalışmaları ile dikkat çeken bir kurum. Şirketin son dönemdeki çalışmaları ve yatırımları konusunda bilgi verebilir misiniz?

Gürses Kurumsal A.Ş. olarak biz sürekli yatırım yapan ve istihdam konusunda da değer yaratmaya çalışan bir şirket olduk. Özellikle pandemi döneminde ekibimizi daraltmak yerine; istihdamımızı arttırmaya devam eden ve 2021 yılında da devam edecek bir şirket olarak piyasada öncü rol oynamaya devam edeceğiz.

Gerek şirket içi gerekse şirket dışı birçok yatırımımız var. Biz grup olarak personel yatırımına oldukça önem veriyoruz. Personelin eğitimi ve teknoloji ile uyumu için birçok yeni projeyi hayata geçirdik. Bu süreç, sürekli kendisini yenileyen dinamik bir süreç olmakla beraber; 360 derece koçluk yaklaşımı, şirket içi Mentör / Menti uygulamalarını içermektedir. Böylece çok daha verimli, vizyonu daha geniş, herkesin görüşlerini paylaşabildiği, tartışmaya açık bir çalışma ortamı da beraberinde gelecektir.

2020 yılı pandemi nedeniyle hem sağlık hem de ekonomik açıdan oldukça zorlu geçti. Halen de devam eden Covid-19 özelinde bir değerlendirme alabilir miyiz? Hem sektör hem de firmanız özelinde bir değerlendirme alabilir miyiz?  

Covid-19 aslında hiçbirimizin daha önce yaşamadığı ve bir sürü olumsuzluğu da beraberinde getiren bir hastalık oldu. Biz de grup olarak bunu en yakından hisseden şirketlerden birisi olduk. Birçok ekip arkadaşımızın yakınları da bu hastalığa yenik düştüler. Ekonomimizde küçülme, yatırımlarda azalma ve belirsizlikler çok fazlaydı. Ancak, COVID-19 kısıtlamaları ve pandeminin genel ekonomi üzerindeki olumsuz etkilerine karşın beyaz eşya sektörü ve biz zor bir yılı başarılı sonuçlarla geride bıraktık. Evde geçirilen artan vakit, tüketicilerin alışkanlıklarını değiştirdi ve talebe olumlu katkı sağladı. Bir de artan konut satışlarının talebe etkisi de yadsınamaz oldu.

Pandemi dönemi beyaz eşya sektöründe büyük ve köklü değişimleri de beraberinde getirdi. Siz bu değişimleri nasıl değerlendiriyorsunuz?

Sadece beyaz eşya değil; diğer hemen hemen tüm sektörlerde de çok büyük değişimler oldu. Hiç kimsenin daha önce tahmin edemeyeceği bir pazar ve talep durumu söz konusu oldu. Ancak ülkemiz bu sıkıntıları da başarı ile atlattı diye düşünüyorum. Talep oldukça yüksek olmasına rağmen arz sorununu özellikle beyaz eşya sektöründe oldukça hissettik. Ancak çalıştığımız markaların güçleri, tedarik zinciri kırılmalarını bizlere çok fazla hissettirmedi.

Son yıl içerisinde genel satışlarda özelinde baktığınızda hangi ürün ya da ürün grupları öne çıktı? Tüketici davranışları nasıl değişti?

Bir kere tüketici davranışı ve alışkanlıkları çok büyük bir değişime uğradı. Yani zamanımızın çok büyük bir kısmını evlerimizde geçirdik; hatta geçirmeye de devam ediyoruz. Artık evlerimiz aynı zamanda işyerimiz oldu; böylece standart kalıpların dışına çıkmış olduk. Artık zamana karşı bir yarış var.

Beyaz eşya sektörü de kullanıcı dostu ve pratik ürünler ile hayatımızda daha fazla ve daha güçlü bir şekilde yer alıyor. Düşünebiliyor musunuz; evdeki televizyonlarımız aynı zamanda online toplantılarımıza veya çocuklarımızın sınıflarına destek oldu. Ayrıca buzdolaplarımızda yer kalmadı ve daha büyük hacimlere ihtiyaç duyuyoruz. Çünkü sabah kahvaltılarını da öğle yemeklerini de evimizde yiyoruz. Ayrıca ev klimaları da en çok kullandığımız ürünlerden birisi oldu.

Türkiye’de beyaz eşya sektöründe bayi teşkilatında gündemi meşgul eden konulardan biri e-ticaret. Bu alanda hem markaların hem de bayilerin farklı çalışmaları bulunuyor. Size göre e-ticaret beyaz eşya sektörünü tehdit ediyor mu?

Açıkçası ben her zaman insan yüzü sıcaktır derim. Yani biz Türk insanı olarak yüz yüze görüşmek, almak istediğimiz ürüne bakmak, dokunmak isteriz. Herhangi bir memnuniyetsizlik veya arıza halinde de önce ürünü satın aldığımız yere gideriz. Esnaf dokunuşunun olmadığı internet alışverişleri bana biraz daha soğuk ve mesafeli geliyor. Bunun haricinde herhangi bir dağıtım kanalı / pazar yeri için tehdit kelimesini kullanmak istemem çünkü her birinin ayrı bir stratejisi ve iş yapış şekli vardır. Dolayısı her bir kanal farklı yollar ile müşteriye ulaşmaya ve ürün/ hizmet sunmaya çalışıyor.

Siz şirket olarak nasıl dijitalleştiyorsunuz? Bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir?

Gürses Kurumsal, sürekli olarak geleceğe yatırım yapan bir şirket. Yani müşteri bizim olmazsa olmazımızdır. Tüm dünyanın gerçekleri zaten sizi dijitalleşmeye itiyor. Gerek müşteri tarafında gerekse iş ortağımız olan bayilerimize daha iyi hizmet vermek ve onların operasyonel yüklerini hafifletecek birden çok uygulama hayata geçirdik. Mesela bayilerimiz herhangi bir malı talep ettiğinde, malın sevk süreci vb tüm detayları otomatik olarak bayiye ileten bir sistem geliştirdik. 2021 yılı bütçemizin çok önemli bir kısmını da dijital yatırımlara ayırdık. Müşterinin talep ve beklentilerini bilen, o beklentileri fazlası ile karşılayacak, yıl içerisinde aktive edeceğimiz bazı uygulamalarımız olacak.

Gürses Kurumsal A.Ş. olarak 2021 ve sonrası için hedefleriniz ve stratejileriniz nelerdir?

Biz öncelikle sektörün üzerinde verimli bir büyüme öngörüyoruz. Her yıl olduğu gibi bu yıl da adından müşteri memnuniyetini en çok sağlayan şirket olarak söz ettirecek bir konuma gelmeye çalışacağız. Tüm paydaşlarımızın da kazandığı, müşterilerimizin iyi ki Gürses Kurumsal ile çalışıyoruz diyecekleri bir ortam oluşturmaya çalışıyoruz. Piyasayı takip eden değil; piyasa yapıcı bir şirket olmak en büyük arzumuz. Bu amaca hizmet eden hedeflerimiz ve aksiyon planlarımız dahilinde geleceğe sağlam adımlar ile ilerliyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*