Ekonomik dalgalanmayla mücadele eden şirkete tavsiyeler

Ekonomik dalgalanmayla mücadele eden şirkete tavsiyeler

Dergimizin yazarlarından Hakan Akgül'ün makalesidir

Hafta sonu bir müşterim, “Bu dönemde, şirkette nasıl bir acil durum yönetimi uygulamamız gerekiyor?” diye sordu.

Konuştuklarımızı, ana hatlarıyla derleyip aşağıda sizinle de paylaşıyorum.

Döviz kurundaki hareketlenmenin şirkete etkisini tanımlamak

Likidite, azalan satış, müşterinin askıya aldığı talepler, satın alma ve tedarikçi ödemeleri, artan stok ve mevcut alana sığmamak, çalışan motivasyonu…

Acil Durum dönemini, öncelik ve hedeflerini tanımla

Belirlenecek acil durum dönemi için süre, kritik hedefler ve öncelikleri belirle. (kar marjı, stok seviyesi, satın alma, nakit seviyesi vb) Bu bir proje yönetimi olarak da ele alınabilir.

Bu dönem için yeni ve çevik bir organizasyon şeması

Hiyerarşiyi azalt, aşağıdan yukarıya iletişim kanallarını çeşitlendir ve hızlandır.

Üye olduğunuz kurumlarla temas ve piyasa istihbaratını takip

  • Dernek, Birlik vb. üyeliklerini etkin kullan
  • Özellikle alacaklarınızla ilgili sıkı bir izleme sistemi kur

Verilere dayalı aksiyon almak

Geçmiş tecrübe ve duygulardan çok somut verilere göre tutum geliştir ve aksiyon al.

Şirket içinde tüm çalışanlarla iletişimi arttır

Üst yönetim dahil olmak üzere, hafta içinde bir kaç kez çalışanlarla gelişmeleri olabildiğince şeffaf şekilde paylaş.

Her sabah ve akşam 30 dk yönetim toplantısı

Bölümler arası işbirliğini sağlamak, hedeflere göre gidişatı takip et.

Tüm bölümlerin yönetici ve kritik çalışanlarıyla hep beraber, “belirlenen öncelik ve hedeflere göre neredeyiz, piyasa ve müşteri şartları nedir, problemler, sebepleri ve yeni plan nedir” değerlendirmelerini yap.

Al Sat kararlarında yetki limit ve sınırlarını en alt kademeden başlayarak yeniden tanımla

Sahadaki ekipler (müşteri ve tedarikçiyle temas edenler) belirlenmiş hedefler doğrultusunda hızla karar alabil.

Sahada ve görünür olmak

Müşteri ve tedarikçilerle sürekli temas ve iş birliği halinde ol.

Satışlar ve tahsilat

Belirlediğiniz şirket hedefleri ve öncelikler çerçevesinde sürekli satış gayretine devam edin, açık hesap/çek/senet yerine daha az kar/daha uzun vade ile nakit ya da kredi kartını tercih edin.

Şirketi ve kendinizi yenilemek için ekonomik şartları bir fırsat olarak değerlendirin

Ciddi bir özdeğerlendirme yap ve geleceğe dönük hazırlan.

Şirket kültürünüzü gözden geçir ve alışkanlıkları değiştirmek için bu fırsatı kullan.

Operasyonlarınızdaki israfları tespit et, süreçlerinizi gözden geçir.

Şirket kaynaklarını (mali, insan, fiziki, bilgi ve knowhow, ilişki ve iş birlikleri) ve iş modelinizi (süreçler, tedarikçiler, kaynaklar, müşteri için değer, müşteri ilişkileri tarzınız, kanal yapınız, gelir ve gider) gözden geçir.

Gereksiz tüm maliyetlerinizden kurtul.

İş yoğunluğundan dolayı zaman ayıramadığınız/gerek görmediğiniz insana ve şirkete yatırımınızı yapın

Muhakkak bir gelişim bütçesi ayır.

Hazır tempo düşmüş iken şirketin/çalışanınızın gelişimi, acil durum çalışmalarının gidişatının daha iyi yönetimi için danışmanlık hizmeti alın. Zira dışarıdan bir göz ve ince ayar gerekecektir.

—————— BURAYI KUTU GİBİ VERELİM ————————-

İki Ay Önce Yazdığım Makaleden……

Şirketinizin karşılaşacağı “ani dalgalar” hep olacak

Kur, faiz, beklenmedik işten ayrılmalar, vergi, emtia fiyatları, kapanan pazarlar, gümrük engellemeleri, hava durumu (kuraklık) vb.

Problemi dışarıda aramayın! Önemli olan dışarıdaki dalgalanma değil.

Sizin, bu dalgalanmalara, rakiplerinize göre ne kadar daha hazır olduğunuz!

Sahi, bu hazırlık için neler yapıyorsunuz?

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*