TÜRKBESD Başkanı Can Dinçer raporla ilgili açıklamasında pandemi döneminde sağlığa odaklanan sektörün son hızla üretim ve pazarlama çalışmalarına devam ettiğini belirtti: “
Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği olarak içinden geçtiğimiz olağanüstü pandemi koşullarında sağlığımıza odaklanarak artan ihtiyacı en iyi şekilde karşılamaya gayret ediyoruz.
2021 yılına sektör olarak iyi bir başlangıç yaptık, Ocak ayındaki olumlu seyir Şubat ayında da sürdü. 6 ana ürün grubunda yaklaşık 795.000 adet ile bir önceki yıl aynı döneme göre iç satışlarımızı %42 oranında artırdık. Aynı dönemde ihracatımız %19, üretimimiz de %29 oranında arttı.
Ocak-Şubat ayı 6 ana üründeki iç çatışlarımız ise bir önceki yıla göre %50 oranında artmış oldu. Yılın ilk iki ayı itibariyle toplam satışlarımız (iç satış+ihracat), bir önceki yıl aynı dönemle kıyaslandığında 6 ana üründe %25 oranında artarak 5,5 milyon adete yaklaştı. Bildiğiniz üzere Derneğimiz tüzüğünde yaptığı değişiklik sonrası üretici olmayan firmalar ve Küçük Ev Aletleri firmalarını da kapsayacak şekilde üye sayısını artırarak büyüyor. Son olarak TÜRKBESD ailemize Miele ve Groupe SEB’in katıldığını duyurmaktan memnuniyet duyarım. Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden biri olarak pandemi döneminde de öncü uygulamalarla diğer sektörlere örnek olmayı ve ülkemiz için değer yaratmayı umuyoruz.”
Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz;
İlk yorum yapan olun