Kahveseverler dijital ortamda bir araya geldi; İstanbul Coffee Summit Live

Son yıllarda fiziki olarak büyük bir katılım ve heyecanla gerçekleştirilen İstanbul Coffee Festival bu farklı çok farklı bir konseptle düzenlendi. İstanbul’un marka festivalleri arasında sayılan etkinlik, İstanbul Coffee Summit Live adıyla dijital olarak yapıldı. Pandemi sürecinin kahve sektörü üzerindeki etkilerine odaklanan etkinlik, kahve endüstrisinde çalışan yerli ve yabancı çok sayıda kişiyi bir araya getirdi.

“İstanbul Coffee Summit Live” hızla büyüyen kahve endüstrisinin daha da gelişerek küresel alanda güçlü uluslararası bir pozisyon alacağı vizyonundan yola çıkarak; sektör bileşenlerini bir araya getiren, kahve, su, makine, ithalat, girişimciler, reklam, marka, hukuk gibi sektörü ilgilendiren birçok konuyu ve yerli yabancı konuşmacıyı gündemine alan yepyeni bir platform. Kahve sektörünün paydaşlarının bir araya geldiği, kahve, çekirdek, makine, ithalat gibi endüstriye ait tüm konuların konuşulduğu etkinlik dijital platformda ve ücretsiz olarak 25-26 Mart 2021 tarihlerinde yapıldı.

Tüm dünyayı etkisi altına alan bu süreç nedeniyle ilk yılında dijital olarak hayata geçen etkinlik, ilerleyen dönemlerde İstanbul’un uluslararası bir kahve zirvesine ev sahipliği yapmasını hedefliyor. İlk kez dijital ortama taşınan İstanbul Coffee Summit Live, Ao Smith, Arçelik, Arzum, De Longhi, Fakir, La Marzocco, Nescafe, Nespresso, Pınar, Stanley, Verus gibi güçlü markaların sponsorluğunda ve 50’yi aşkın markanın desteğiyle hayata geçirildi.

İzleyiciler, 5 farklı salon ve 70’e yakın oturumun yer aldığı dijital zirvede, Türkiye kahve endüstrisinin önde gelen isimlerini ve SCA Türkiye’nin katkılarıyla uluslararası kahve sektöründen konuşmacıları dinleme fırsatı buldular.

Neler konuşuldu?

İstanbul Coffee Summit’in ilk gününde birbirinden değerli konuşmacılar, farklı konularda oturumlarda bir araya geldiler ve kahve endüstrisi ile ilgili fikir alışverişinde bulundular. “40 Yıl 40 Soru (Bir Kahvenin Kırk Yıl Hatırı var)” oturumunda Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı ve Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği Başkanı Merve Gürsel, Türk kültüründe kahvenin yeri ve gelecek nesillere bunun nasıl aktarılması gerektiğinin yollarını konuştular.

“Markanızı Siz İnşa edin! Kahvenin Üründen Markaya Öyküsü” isimli oturumda ise Dream Sales Machine Alper Sesli, Akademisyen, İletişimci Dr. Okan Tanşu, İstanbul Bilgi Üniversitesi Marka Okulu- Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Program Direktörü Doç Dr Gresi Sanje ve Araştırmacı Pazarlama, Marka, iletişim Yüzyıllık Markalar Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Asude Alkaylı kahve sektöründe markalaşmanın detayları üzerine söyleştiler.

Aynı gün düzenlenen “Türk Kahvesi: Bunları Biliyor musunuz?” panelinde ise Danışman ve Eğitimci Osman Serim, Kütahya Porselen San. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Sema Güral Sürmeli ve İstanbul Okan Üniversitesi Gastronomi Bölüm Başkanı, Okan Mutfak Sanatları Merkezi Müdürü Dr. Öğr. Üyesi İlkay Gök bir araya gelerek Türk Kahvesi özelinde tüm dünyadaki algı ve itibarı konuştu. Toplumda Türk Kahvesi hakkındaki doğru bilinen yanlışların ve bilinmesi gerekenlerin tartışıldığı etkinlikte keyifli ve ilginç detaylar aktarıldı.

Zirvenin ikinci gününde ise yine farklı salonlarda, değişik oturumlarda kahvenin ekimi, hasadı, nasıl hazırlanması gerektiği, çeşitleri vb. birçok konuda değerli bilgiler paylaşıldı. Günün en dikkat çekici oturumlarından biri Nescafe sponsorluğunda düzenlenen “Kahvenin Yolculuğu” oldu. Nestlé Türkiye Nescafé İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan ve Haberci, Gazeteci, Belgesel Yapımcısı ve Fotoğrafçı Coşkun Aral’ın konuşmacı olarak katıldığı oturumda dünyanın farklı yerlerinde kahvenin ekimden hasada, tohumdan fincana kadar olan süreci hakkında fikirler konuşuldu.

“Kahve, Tasarım ve E-Ticaret Üzerine” oturumunda ise Dream Sales Machine’den Burcu Bozkaya Şener ve Torlak Çiftliği ve Blend 1601 Kurucusu Armağan Portakal, kahve endüstrisinde satış ve pazarlama çalışmaları ile dijitalleşmenin detaylarını izleyiciler ile paylaştı.

Tüm dünyayı etkileyen Covid-19 salgını nedeniyle bu yıl fiziki ortama taşınan etkinlik, değişen ve gelişen yeni dünyada kahve ve kahve endüstrisinin güçlenerek devam edeceği yepyeni bir sanal platform oldu. İstanbul Coffee Summit, hızla büyüyen kahve endüstrimizin mevcut pozisyonunun daha gelişeceği ve büyüyeceği bu bağlamda aynı zamanda küresel olarak da endüstri olarak da daha güçlü ve uluslararası bir pozisyon alacağımız vizyonunda yola çıkarak sektör profesyonellerinin, Kahve sektörünün paydaşlarının bir araya geldiği, kahve, çekirdek, makine, ithalat gibi endüstriye ait tüm konuların konuşulduğu, bilgi paylaşımı, deneyim ve uygulamalı eğitimlerin yer aldığı yepyeni bir buluşma noktası.

 

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*