Pandemi ile birlikte evde geçirilen sürenin artmasıyla ev aletlerinde sağlık özellikleri, tüketiciler tarafından daha sık tercih edilmeye başlandı. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Hem insanlar hem de dünya, önemli değişimler yaşıyor. 1 milyon tür, neslinin tükenme riskiyle karşı karşıya, her yıl 10 milyon hektar orman yok oluyor, hava ve su kirliliği yılda 9 milyon kişinin ölümüne neden oluyor. Doğadaki dengelerin bozulmasının Covid-19 ve benzeri salgınların artışı ile doğrudan ilişkili olduğunu ortaya koyan araştırmalar oldu. Tüm bu olumsuz gelişmeler bize önemli farkındalıklar yaşattı. Hepimiz sağlığımızı korumanın, bağışıklığımızı güçlendirmenin bu olumsuzluklarla savaşmada ne kadar önemli olduğunu çarpıcı bir şekilde farkına vardık. Son dönemde yapılan tüm araştırmalar insanların sağlık hassasiyetinin ciddi oranda arttığını gösteriyor. Küresel sağlık ve well-being pazarı 3,5 milyar dolarlık bir hacme ulaştı. Son yıllarda sağlık konumlamalı veya sağlık fonksiyonları olan ürünler tüketicilerin satın alma tercihlerini önemli ölçüde etkilemeye başladı. Bu ürünlere olan talep hızla arttı ve artmaya da devam edecek.
Marka olarak “sağlık” özellikleri ve unsuruna karşı genel yaklaşımınız nasıldır? Bu alandaki stratejilerinizi neye göre belirliyorsunuz?
İnsana ve doğaya saygı yönetim anlayışımızın en önemli unsurları. Daha iyi ve sağlıklı bir yaşam için çalışan ve üreten bir marka olmak en önemli hedefimiz. Gelecekte de var olabilmek, en iyiyi sunabilmek için küresel trendleri takip ediyor, tüketici eğilimlerini inceliyoruz. Hem ürünlerimiz hem de gerçekleştirdiğimiz diğer faaliyetlerle insanların hayatına değer katmak için sürekli bir gelişim içerisindeyiz. “iyiye varım” sloganı ile daha fazla insan ulaşmak, onları daha sağlıklı ve keyifli bir yaşam için teşvik etmek, destek vermek temel amacımız.
Bu alanda öne çıkan ürünleriniz nelerdir? Kısaca özelliklerinden bahseder misiniz?
Bu alanda tüketicilerimizi önümüzdeki günlerde hava temizleyici ürünlerimizle buluşturacağız. Ayrıca hijyen teknolojisi kullandığımız ürünlerimizin de yakın zamanda duyurusunu yapacağız. Pişirici grubumuzda da sağlıklı pişirme tekniklerine yönelik güveç fonksiyonu, buharlı pişirme gibi özellikleri ürünlerimize entegre ediyoruz.
Tüketiciler bu tarzdaki ürünleri seçerken nelere dikkat etmeliler?
Tüketicilerin en çok dikkat etmesi gereken konu beyanların doğruluğunu sorgulamak ve araştırmak olmalı. Özellikle son günlerde virüsleri yok etme beyanlı ürünlere sıkça rastlıyoruz. Bu beyanların mutlaka resmi mercilerden onaylı olduğunu teyit etmeleri gerekir.
İlk yorum yapan olun