Tüm dünyada ve Türkiye’de kahve pazarı büyümeye devam ediyor. Kahve pazarındaki bu değişimleri genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz?
Dünya kahve pazarının büyüklüğü 2020 yılı itibari ile 150 milyar doları geçti ve önümüzdeki yıllarda büyümeye devam edecek. Türkiye’de kahveye ilgi giderek artıyor. Türk kahvesi ile birlikte özellikle gençler arasında değişik aroma ve türlerde kahve tüketimi yaygınlaşıyor. 2020 yılında Türk kahvesi tüketimi 16.4 bin ton olarak gerçekleşti. Toplam kahve makinesi pazarı 1,5 milyon adet ve 657 milyon TL’ye ulaştı. Toplam kahve pazarı 2014-2020 arasında adetsel bazda %43 büyüdü. Aynı dönemde espresso makinesi pazarında %193, filtre kahve makinesi pazarında %236 büyüme gördük.
Sizin yakın zamanda bu alanda yaptığınız çalışmalar nelerdir? Marka olarak kahve kategorisinde yer alan ürün gruplarınız / ürünleriniz nelerdir?
Arçelik olarak kahveyi tüm kategorileri ile sahipleniyoruz. Türkiye’nin ilk otomatik kahve makinesi Telve’yi tüketici ile buluşturarak, sektöre öncülük ettik. Türk kahvesini dünyaya tanıtmak için çeşitli projeler geliştiriyoruz. Telve’yi 52 ülkede satıyoruz. Türk kahvesi için ikili, Tekli ve Su Tanklı Telve, Kapsüllü Türk Kahvesi Makinesi, HORECA kanalına yönelik Telve Pro ve Yeni Telve ürünlerimiz bulunuyor. Ayrıca yine profesyonel kullanıma da uygun çekirdekten fincana deneyim sunan Tam Otomatik Espresso Makinesi, Filtre Kahve Makinesi ve Kahve Öğütücü modellerimiz ile mükemmel kahve deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz.
Piyasada hali hazırda satılmakta olan çok sayıda kahve makinesi bulunuyor. Sizin ürününüz bu makinelerden nasıl farklılaşıyor? Tüketiciler neden sizi tercih etsinler?
Arçelik’in güçlü Ar-Ge ve inovasyonunu kültürümüzde önemli yeri olan Türk kahvesi ile buluşturarak Telve’yi geliştirdik. Telve, her fincanda aynı lezzete sahip, köpüklü geleneksel Türk kahvesini tek tuşla pişirmenizi sağlıyor. İndüksiyon teknolojisi cezveyi her yönden ısıtarak geleneksel kahve lezzeti deneyimi yaşatırken, Cooksense® teknolojisi de bol köpüklü lezzetli Türk kahvesi pişirmenizi sağlıyor. Ürünlerimizi tüketici alışkanlıkları ve ihtiyaçlarından yola çıkarak geliştiriyoruz.
Tüketici alışkanları özellikle pandemi süreciyle çok değişti. Bu süreçte kahve tüketimi ve kahve makinesi tercihleri nasıl değişti?
COVID-19 döneminde de kahve tüketimi artmaya devam etti. Hem Türk kahvesi makinesi hem de filtre kahve ve espresso makinesine talep olduğunu görüyoruz. Restoran ve kafelerin kapalı olduğu dönemlerde evlerde tüketim arttı. Tüketiciler diğer bireysel tüketimlerinde olduğu gibi, kahvelerini hazırlama konusunda da uzmanlaşarak taleplerini karşılayabilecek ürünler için daha seçici olmaya başladılar.
Önümüzdeki dönemde kahve pazarına dair yeni ürünler ve trendler neler olacak sizce? Marka olarak bu sürece nasıl hazırlanıyorsunuz?
Türk kahvesi hala açık ara en çok tercih edilen kahve türü. Bununla birlikte genç nesil değişik kahve türlerini de denemek istiyor. Kahve pazarında da kişiselleştirme öne çıkıyor. Tüketicinin damak tadına uygun değişik harmanları deneyeceği, mükemmel kahve deneyimine odaklanan ürünler geliştirmeye odaklanıyoruz. Espresso makinesine talebin önümüzdeki dönemde artmaya devam edeceğini öngörüyoruz.
İlk yorum yapan olun